گزارش و تحلیل

چرا زلنسکی از انتخابات واهمه دارد؟

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
اشتراک
علیرغم فرا رسیدن موعد انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در اوکراین زلنسکی تلاش دارد به هر ترتیبی شده این انتخابات را به تعویق بیاندازد و حکومت خود را به صورت غیر قانونی در این کشور ادامه دهد.
بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری اوکراین باید در مارس 2024 انجام شود وپارلمان هم در اکتبر 2023 و پس از آن تاریخ عملا در صورتی که انتخابات برگزار نشود بقای زلنسکی نا مشروع است، اما حامیان غربی او که مدعی حمایت از گسترش دمکراسی هستند چشم خود را روی اصلی ترین و ابتدایی ترین نشانه دمکراسی بسته اند و هیچ حرفی درباره این ماجرا نمی زنند.
در صورتی که زلنسکی بیش از 50 درصد احتمال می داد در انتخابات آتی ریاست جمهوری مردم اوکراین به او رأی دهند قطعا ترتیبات اجرای انتخابات را شروع می کرد اما چون مطمئن است که مردم اوکراین از دست او خسته شده اند و وی هیچ محبوبیتی میان مردم اوکراین ندارد از شروع ترتیبات مربوط به انتخابات طفره می رود و تلاش دارد به بهانه های مختلف انتخابات را به تعویق بیاندازد.
وی به خوبی می داند که در حال حاضر مردم اوکراین شدیدا از او نفرت پیدا کرده اند و عموم مردم اوکراین باور دارند که سر سپردگی وی به غرب موجبات نابودی اوکراین را فراهم کرده و بقای وی می تواند منجر به نابودی کامل اوکراین گردد.
همچنین بحث فساد وی و اطرافیانش موجب نارضایتی مضاعف در میان مردم اوکراین گشته، و وی مطمئن است که اگر انتخابات پارلمانی برگزار گردد طرفداران او هم شانسی برای کسب کرسی های پارلمان را ندارند.
زلنسکی در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2023
"نتیجه قابل تغییر نیست!" تحلیلگر سابق سیا آخرین امید زلنسکی را نابود کرد
طبق گزارش ای که کنگره آمریکا چند ماه پیش در حال تحقیق روی آن بود زلنسکی شخصا بیش از 450 ملیون دلار از کمک های مالی آمریکا را در یکی از حساب های شخصی خود در پاناما واریز کرده در حالی که این کمک ها برای کمک رسانی به مردم بد بخت اوکراین ارسال شده بود و طبق همین گزارش بخش های دیگری از کمک های آمریکا و اروپا به حساب های دیگر به نام زلنسکی و یا همسرش و یا وابستگانش واریز شده و عملا بخش بزرگی از کمک های مالی که غرب برای مردم اوکراین اختصاص می دهد میان اعضای مافیای حاکم تقسیم می شود و چیزی به دست مردم اوکراین نمی رسد.
در اجلاس اخیر ناتو هم مشاهده شد که بسیاری از رهبران کشورهای غربی به زلنسکی به عنوان یک رئیس جمهوری نگاه نمی کنند بلکه رفتار آنها با او شبیه رفتار با خدمتکارشان است و همین رفتار تحقیر آمیز حتی صدای خود زلنسکی و همسرش را نیز در آورده.
مضاف بر اینها شرایطی که اعضای ناتو برای اوکراین ایجاد کرده اند به شکلی است که اینها عملا و به صورت علنی فقط دنبال نابودی اوکراین و کشته شدن همه مردم اوکراین هستند و به هیچ وجه به دنبال آن نیستند که کاری برای آتیه اوکراین انجام دهند.
عملا بحثی که قبلتر میکولا آزاروف نخست وزیر سابق اوکراین مطرح کرده بود و گفته به زلنسکی دیگر مناسب غرب به عنوان رئیس یک دولت نیست، در اجلاس ناتو به وضوح قابل مشاهده بود.
آنچه رفتار رهبران ناتو نشان می داد این بود که آنها به دنبال شخص دیگری برای منصب ریاست جمهوری در اوکراین می باشند وزلنسکی هم کاملا فهمیده که به مهره ای سوخته تبدیل شده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала