وزير خارجه فنلاند: اوکراین دارد برای ما می جنگد

© Photo / CGP Greyفنلاند
فنلاند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
اشتراک
وزير خارجه فنلاند: غرب بداند که ما به اوکراین لطفی نکرده ایم، کی یف دارد برای ما می جنگد.
به گزارش اسپوتنیک، الينا والتونن وزير امور خارجه فنلاند اظهار داشت که غرب بايد بداند كه كمك های ارائه شده به اوکراین نوعی لطف و امر نیکوکارانه نیست، اروپایی ها باید بدانند که اوکراین به نوعی دارد برای آنها می جنگد.
پیشتر ولادیمیر زلنسکی از عدم تعیین چارچوب و تقویم زمانی برای دعوت و عضویت اوکراین در ناتو انتقاد کرده بود. به گفته وی، این امر به نوعی عدم آمادگی برای دعوت کی یف به این پیمان است. به گزارشرسانه های غربی، مقامات ارشد ایالات متحده و بریتانیا گفته بودند که اوکراین باید قدردان کمک ها باشد و نباید فورا به سراغ مورد بعدی خواسته های تسلیحاتی اش بپردازد.
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
زلنسکی در 8 دقیقه 47 بار تشکر کرد
الينا والتونن وزير امور خارجه فنلاند در خصوص اظهارات مطرح شده در نشست ناتو مبني بر عدم قدرداني كی يف از حمايت و کمک های شركاي غربی، در مصاحبه خبری گفت، غرب باید بداند که کمک های ارائه شده از جمله امور خیریه و نیکوکارانه نیست، چرا که اوکراین دارد "برای ما می جنگد"، به همین دلیل نباید انتظار تشکر و قدردانی داشته باشد.
وزیر خارجه فنلاند با بیان اینکه غرب همچنان به اوکراین متعهد است و این امر در راستای منافع خود غرب هست، ابزار امیدواری کرد که در این روند کسی احساس خستگی نکند.
وی تصریح کرد، حتی اگر ناتو خواسته‌های اوکراین را برای یک مسیر روشن‌تر برای عضویت برآورده کند، باز به معنی " تضمینی صد درصدی " نخواهد بود، مبنی بر اینکه به اوکراین زودی به این پیمان بپیوندد، و پس از پیوستن به ائتلاف، بند مربوط به دفاع متقابل ناتو "همیشه یک تصمیم سیاسی باقی می ماند، اینکه چه چیزی و به چه میزان ارسال شود و شرایط کمک های چگونه باشد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که مسکو نسبت به موضوع ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین نگرش منفی دارد. وی تاکید کرد که این تصمیم می‌تواند در میان‌مدت، بلندمدت و حتی در کوتاه‌مدت با پیامدهای بسیار منفی همراه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала