وزارت خارجه فنلاند: شفاف سازی شرایط ورود اوکراین به ناتو به نفعشان نیست

© Sputnik / Илья Питалев /  مراجعه به بانک تصاویر سفارت فنلاند در روسیه
سفارت فنلاند در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
اشتراک
وزارت خارجه فنلاند: شفاف سازی شرایط برای ورود اوکراین به این ائتلاف برای کی یف و ناتو سودآور نیست.
به گزارش اسپوتنیک، الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند گفت که در حال حاضر برای کی یف و ناتو سودمند است که شرایط دقیق برای ورود اوکراین به این ائتلاف را ذکر نکنند و در نتیجه به روسیه مزیت استراتژیک ندهند.
والتونن گفت: تشریح الزامات عضویت در ناتو به نفع اوکراین یا ائتلاف نیست، ما باید درک کنیم که روسیه از چنین موضوعاتی بسیار با استعداد استفاده می کند.
ما نمی توانیم انگیزه ای برای آن ایجاد کنیم که هرگز جنگ را پایان ندهد.
در عین حال، والتونن همچنین تاکید کرد که به اوکراین "در همه سطوح" کمک خواهد شد تا شرایط عضویت در این سازمان را برآورده کند.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
چالش‌های ناتو در مواجهه با روسیه
نشست سران ناتو در 11 تا 12 جولای در ویلنیوس برگزار شد. در نتیجه، کی یف دعوت نامه ای برای اتحاد دریافت نکرد. همچنین، ینس استولتنبرگ، دبیرکل این سازمان، گفت که موضوع عضویت اوکراین در صورت شکست در رویارویی با روسیه، اهمیت خود را از دست خواهد داد.
کشورهای گروه 7 بیانیه ای در حمایت از اوکراین منتشر کرده اند، اما تعهدات امنیتی ذکر شده در آن، چارچوب زمانی خاصی را برای اجرا در نظر نمی گیرند. وزارت خارجه روسیه در پایان اجلاس گفت که ناتو سرانجام به طرح‌های جنگ سرد بازگشته است و اوکراین برای نقش مواد مصرفی اصلی در جنگ هیبریدی که توسط اتحاد با فدراسیون روسیه آغاز شده است، مقدر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала