- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای اوکراینی 32 راکت به دونتسک، گارلوفکا و مهمات آتش زا به مناطق خرسون شلیک کردند

© Sputnik / Сергей Батурин /  مراجعه به بانک تصاویر ترکش راکت های شلیک شده به شهر دونتسک
ترکش راکت های شلیک شده به شهر دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
اشتراک
دفتر نمایندگی دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی: نیروهای اوکراینی 32 راکت به دونتسک و گارلوفکا شلیک کردند. علاوه بر این نیروهای اوکراینی با گلوله های آتش زا ناشناس به یک بخش مسکونی در شهر آلشکی در منطقه خرسون شلیک کردند، دو خانه در نتیجه گلوله باران سوخت و حداقل 4 خانه مسکونی خصوصی آسیب دیدند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در تلگرام گزارش داد، روز جمعه، نیروهای اوکراینی32 بار دیگر دونتسک و گارلوفکا را گلوله باران کردند و در مجموع 32 راکت 155 و 152 میلی متری شلیک کردند.
علاوه بر این کمیته تحقیقات روسیه برای گروه متحد نیروها روز جمعه به خبرنگاران گفت: نیروهای اوکراینی با گلوله های آتش زا ناشناس به یک بخش مسکونی در شهر آلشکی در منطقه خرسون شلیک کردند. منطقه مسکونی آرام شهر آلیوشکی منطقه خرسون با استفاده از تجهیزات توپخانه ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت که به گفته شاهدان عینی در هوا منفجر شد و سپس برخی عناصر آتش زا بر روی ساختمان های مسکونی منفجر شد. آنها در آتش سوختند که در نتیجه آن حداقل دو خانه شخصی سوختند و 4 خانه دیگر نیز آسیب دیدند.
"آتش از تشکیلات مسلح اوکراین در مناطق شهرک گالیتسینوفکا، شهرک اومانسکویه، ، شهرک دزرژینسک، شهرک گورلووکا ،شهرک گالیتسینوفک ثبت شد. گارلوفکا در 50 کیلومتری شمال دونتسک واقع شده است، این شهر محل استقرار شرکت های شیمیایی استیرول و شرکت های معدن زغال سنگ است.
این شهر یکی از بزرگترین سکونتگاه ها دراستان دونتسک است، قبل از شروع درگیری در دونباس، جمعیت گارلوفکا بیش از 250 هزار نفر بود.
Пуск американской мобильной пусковой установки MIM-23 HAWK в Румынии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آمریکا صدها موشک از رده خارج را به اوکراین می فرستد
توپخانه با کالیبر 155 میلی متر توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 را با کالیبر 155 میلی‌متر به کی یف عرضه کرد، نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک استفاده می‌کنند. همچنین به سربازان اوکراینی تجهیزات توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمان، اسلحه های خودکششی کراب لهستانی و اسلحه های خودکششی CAESAR فرانسوی با استفاده از گلوله های این کالیبر مجهز شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала