انتقاد نماینده روسیه در سازمان ملل به اتهامات علیه ارتش روسیه

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2023
اشتراک
نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل، ادعاهای سازمان ملل در مورد خشونت جنسی توسط نیروهای مسلح روسیه را بی اساس خواند.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، واسیلی نبنزیا، ادعاهای خشونت جنسی توسط ارتش روسیه در اوکراین را که در گزارش نماینده ویژه دبیرکل این سازمان مطرح شده است، بی اساس خواند.
نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اگر ممکن است در مورد سوگیری این گزارش تردیدهایی وجود داشته باشد، آنگاه آنها به طور کامل توسط بخش مربوط به اوکراین رفع می شوند. اتهامات علیه پرسنل نظامی روسیه که در آن ذکر شده است بی اساس و پوچ است. آنها چیزی جز تکرار جعلیات ساخته شده در کی یف نیستند.
به گفته وی، نمایندگان رژیم کی یف مطابق با دستورات بت های خود از رایش سوم عمل می کنند، که یکی از آنها اطمینان داد که هر چه دروغ بزرگتر باشد، باور به آن آسان تر است.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: تنها دبیرخانه سازمان ملل نباید در چنین کمپین های اطلاع رسانی شرکت کند.

وی افزود: هرگونه اتهامات علیه دولت ها یا طرف های درگیر در این گزارش باید معتبر باشد، بر اساس حقایق تایید شده و برگرفته از منابع قابل تایید باشد. با این حال، نماینده ویژه دبیرکل ترجیح می دهد به سادگی اتهامات علیه نیروهای مسلح دولت را درج کند، بدون اینکه فرصتی بدهد بررسی شود.

همانطور که نماینده دائمی خاطرنشان کرد، قبل از انتشار گزارش، روسیه رسماً به دبیرکل سازمان ملل و گزارشگر مراجعه کرد تا اطلاعاتی را ارائه دهد که امکان راستی‌آزمایی را فراهم کند.
وی تاکید کرد: این درخواست‌ها نادیده گرفته شدو به این خاطر روسیه به طور کامل کنایه های مندرج در این گزارش را رد می کند.
نبنزیا گفت: اقدامات نظامیان روسی در شرایط جنگی و خارج از آن تابع یک فرمان واحد، مقررات و منشورهای سختگیرانه است و هر گونه اقدام غیرقانونی بلافاصله مورد بررسی قرار می گیرد و عاملان آن به دست عدالت سپرده می شوند.
نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2023
نبنزیا غرب را همدست جنایات جنگی نیروهای مسلح اوکراین خواند
این نماینده دائم یادآور شد که ماموران نظارت OHCHR در اوکراین و سایر نهادهای بین المللی گزارش هایی را در مورد جنایات متعددی که توسط شبه نظامیان اوکراینی مرتکب شده اند، شامل ضرب و شتم، شکنجه با شوک الکتریکی، تهدید و تجاوز به افرادی که مظنون به همکاری با مقامات دونتسک و لوگانسک هستند، منتشر کردند.
نبنزیا گفت: با این حال، این اطلاعات در گزارش‌های مربوط به خشونت جنسی در درگیری‌ها به درستی ارزیابی نشده است. وی همچنین توجه شورای امنیت را به جنایات ملی‌گرایان اوکراینی و نیروهای مسلح اوکراین که هرگز توسط رژیم کی یف مورد بررسی قرار نگرفت، جلب کرد، جنایاتی که نماینده سازمان ملل هرگز به آن توجه نکرد و هیچ‌کس در قبال آن پاسخگو نبود.
نماینده دائم روسیه در پایان گفت: با این حال، روسیه به دادرسی کیفری مربوطه ادامه خواهد داد و مرتکبین مجازات شایسته دریافت خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала