پوتین: روسیه در باره تمدید قرارداد غلات فکر خواهد کرد

© Sputnik / Виталий Аньков /  مراجعه به بانک تصاویر صادرات غلات
صادرات غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
روسیه می تواند مشارکت در این طرح را به حالت تعلیق درآورد و تنها زمانی به آن باز گردد که شرایط وعده داده شده محقق شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که روسیه به تمدید قرارداد غلات فکر خواهد کرد. هنوز چند روز برای این کار باقی مانده است.
در عین حال، ریاست فدراسیون روسیه تاکید کرد که مسکو قرارداد غلات را تنها زمانی تمدید خواهد کرد که وعده های داده شده به روسیه عملی شود. به گفته وی، روسیه می تواند مشارکت در این طرح را به حالت تعلیق درآورد و تنها زمانی به آن باز گردد که شرایط وعده داده شده محقق شود.
رئیس جمهور یادآور شد که تاکنون روسیه هیچ چیز در چارچوب این قرارداد دریافت نکرده است و آن را "بازی در یک دروازه" خواند.
سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند
گفتنی است، مدت اعتبار "معامله غلات" در 17 ژوئیه 2023 میلادی منقضی می شود.
ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و مواد غذایی اوکراین و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای مورد نظر خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا.
ابتکار غلات بخش جدایی ناپذیر از یک توافقنامه جامع است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را در نظر می گیرد، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک روسی "روس سلخوزبانک"به سوئیفت، ازسرگیری صادرات ماشین آلات کشاورزی و قطعات یدکی، سرویس‌دهی مربوطه، بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی ـ اودسا و تعدادی اقدامات دیگر است. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در 21 ژوئن گفت که هیچ پیش نیازی برای تمدید قرارداد غلات وجود ندارد، زیرا تعهدات در قبال روسیه اجرا نمی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала