سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند

© Sputnik / Turkish Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند
سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
یک منبع آگاه از روند مذاکرات پیرامون طرح غلات دریای سیاه اعلام کرد که سازمان ملل می‌خواهد توافق غلات را برای حداقل دو ماه تمدید کند و آنکارا مذاکرات با مسکو را تسهیل خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آشنا با بحث های مربوطه اطلاع می‌دهد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد کرد که طرح غلات دریای سیاه را برای چند ماه دیگر- حداقل تا زمانی که اتحادیه اروپا شعبه یک بانک روسی را به سوئیفت متصل سازد، تمدید کند.
منبع گفت: "بله، چنین درخواستی وجود دارد. ما با ماهیت آن آشنا هستیم. پیشنهاد شده است که مدت ابتکار غلات دریای سیاه را حداقل به مدت دو ماه تمدید کنیم. ما منتظر واکنش خواهیم بود، ما امیدواریم که پاسخ مثبت داشته باشیم. ما به مذاکرات کمک خواهیم کرد".
پیشنهاد گوترش برای حفظ قرارداد غلات را برای چند ماه دیگر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
پیشنهاد گوترش به پوتین برای حفظ قرارداد غلات تا چند ماه دیگر
مدت اعتبار "معامله غلات" در 17 جولای منقضی می شود.
ابتکار دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و مواد غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا.
ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از یک توافقنامه جامع است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را در نظر می گیرد، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک روسی "روس سلخوزبانک"به سوئیفت، ازسرگیری صادرات ماشین آلات کشاورزی و قطعات یدکی، سرویس مربوطه، بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی ـ اودسا و تعدادی اقدامات دیگر است. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در 21 ژوئن گفت که هیچ پیش نیازی برای تمدید قرارداد غلات وجود ندارد، زیرا تعهدات در قبال روسیه اجرا نمی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала