اردوغان در انتظار گفتگو با پوتین

© Sputnikترکیه و روسیه
ترکیه و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
آقای پوتین حساسیت آقای رئیس جمهور طیب اردوغان را در این زمینه درک می کند و ما نیز نسبت به این موضوع حساس هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی "خبرترک" گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه انتظار دارد قبل از پایان مدت اعتبار معامله غلات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود مذاکره کند. آنکارا انتظار ندارد در این زمینه مسأله‌ای بروز کند.
قرارداد غلات در روز 17 ژوئیه منقضی خواهد شد.
وی در ادامه افزود:"آقای پوتین حساسیت آقای رئیس جمهور طیب اردوغان را در این زمینه درک می کند و ما نیز نسبت به این موضوع حساس هستیم و می‌خواهیم محصولات به کشورهای نیازمند برسد.
سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
سازمان ملل می خواهد قرارداد غلات را حداقل برای دو ماه تمدید کند
در روز 17 ژوئیه، توافقنامه غلات منقضی می شود. تا آن تاریخ، آقای رئیس جمهور با آقای پوتین گفتگو خواهد کرد. ما انتظار داریم که هیچ بحرانی در این موضوع بروز نخواهد کرد".
گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که روسیه به تمدید قرارداد غلات فکر خواهد کرد. هنوز چند روز برای این کار باقی مانده است.
در عین حال، ریاست فدراسیون روسیه تاکید کرد که مسکو قرارداد غلات را تنها زمانی تمدید خواهد کرد که وعده های داده شده به روسیه عملی شود. به گفته وی، روسیه می تواند مشارکت در این طرح را به حالت تعلیق درآورد و تنها زمانی به آن باز گردد که شرایط وعده داده شده محقق شود.
رئیس جمهور یادآور شد که تاکنون روسیه هیچ چیز در چارچوب این قرارداد دریافت نکرده است و آن را "بازی در یک دروازه" خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала