به اوکراین به جای عضویت واقعی در ناتو چه خواهند داد؟

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر National flag of Ukraine and the NATO flag.
National flag of Ukraine and the NATO flag. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
اشتراک
بوگدان بزپالکو، یکی از اعضای شورای روابط بین اقوام وابسته به ریاست جمهوری روسیه، معتقد است که ارائه تضمین های امنیتی به اوکراین یک "گزینه جایگزین" به جای عضویت این کشور در ائتلاف آتلانتیک شمالی است.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر آماندا اسلوات، مدیر ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور اروپا گفته بود که در نشست ناتو در ویلنیوس، رهبران کشورهای گروه 7 تعهدات بلندمدت خود را برای تضمین امنیت اوکراین اعلام خواهند کرد.
 ناتو و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
پیوستن اوکراین به ناتو باعث تحریک جنگ جهانی سوم خواهد شد
بوگدان بزپالکو در این مورد به اسپوتنیک گفت:" این به نوعی جایگزینی برای عضویت واقعی در ناتو است. بلوک نظامی-سیاسی ناتو و رهبری آن به اوکراین به عنوان عضو رسمی ناتو نیازی به هیچ وجه ندارد، زیرا اولاً، این خطری برای وقوع درگیری مستقیم بین کشورهای عضو ناتو و روسیه است. و ثانیا، خطر انجام برخی تعهدات در قبال اوکراین است. با این حال، می‌توان از برخی از برنامه‌هایی که ناتو همیشه برای کشورهایی که نمی‌توانستند یا نمی‌خواستند در این ائتلاف باشند، استفاده کرده است: شراکت شرقی، برنامه اقدامات برای عضویت و غیره. این ممکن است سال ها و دهه ها ادامه داشته باشد، اما عضویت رسمی نیست. اینها تحویل تسلیحات است که استانداردها و ضمانت های امنیتی را در چارچوب برخی توافقات بین ناتو و این کشورها فراهم می کند. احتمالاً قصد دارند علاوه بر کمک های فعلی ایالات متحده وآمریکا کشورهای اتحادیه اروپا چیزی مشابهی را به اوکراین ارائه دهند. یعنی به جای عضویت، نوعی گزینه جایگزینی ارائه می دهند. گویا ما نمی توانیم این را به شما بدهیم، اما این را می دهیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала