پیوستن اوکراین به ناتو باعث تحریک جنگ جهانی سوم خواهد شد

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
اشتراک
اگر اوکراین به ناتو بپیوندد، این کار در را برای شروع جنگ جهانی سوم باز خواهد کرد.
این نظر توسط دیوید گارسیا کنتراس، کارشناس مکزیکی امور سیاست بین الملل در مصاحبه با اسپوتنیک موندو بیان شده است.
به عقیده این کارشناس، این نگرانی ها یکی از دلایل آن است که این بلوک نظامی که اکنون در شهر ویلنیوس نشستی برگزار می کند، به عضویت کی یف در ناتو چراغ سبز نشان نداده است.
گارسیا کنترراس، که همچنین یکی از کارمندان دانشکده مطالعات پیشرفته آراگون دانشگاه ملی خودمختار مکزیک (UNAM) است، توضیح می دهد: "این ما را به جنگ جهانی سوم می کشاند. به گفته وی، حتی کسانی که از پذیرش اوکراین در ناتو حمایت می کنند، اذعان می کنند که این موضوع ساده ای نیست، پیامدهای خاصی را به دنبال خواهد داشت و "از سوی روسیه و متحدانش از جمله چین به عنوان یک تجاوز به مراتب بزرگتر تلقی خواهد شد."
به گفته گارسیا کنتراس، یکی از دلایل اصلی که پیوستن سریع اوکراین به ناتو می تواند تنش ها با مسکو را تشدید کند، ملاحظات امنیتی به ویژه برای قدرت های بزرگی مانند روسیه است.
ینس استولتنبرگ،  دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
دبیرکل ناتو: پیروزی روسیه در درگیری با اوکراین یک فاجعه برای کی یف خواهد بود
وی توضیح می دهد:" ابرقدرتی مانند روسیه برای تضمین امنیت خود به فضای نزدیک نیاز دارد. این چیزی انحصاری و قابل اجرا فقط برای این کشور نیست: اگر از نظر تاریخی به این موضوع نگاه شود، می بینیم همه کشورها با چنین ابعلدی دارای چنین منطقه طبیعی [مرزی] بوده اند.
گارسیا کنترراس می‌گوید: "اگرچه امروز ما در مورد پهپادها و موشک‌های قاره‌پیمایی صحبت می‌کنیم که نیازی به استقرار برای حمله در مجاورت ندارند، اما از دیدگاه ژئوپلیتیکی مهم است که کشورهای اطراف ابرقدرت متحد باشند". این تضاد بین نیازهای روسیه و اتحادیه هایی مانند ناتو است.
این متخصص مکزیکی معتقد است:" اوکراین از نظر سیاست امنیتی و در رابطه با قصد خود برای نزدیک شدن به ناتو، خواستار استقلال بیشتر است. اما این در عین حال امنیت روسیه را نیز نقض می کند. بنابراین، اتحاد آتلانتیک شمالی به خودی خود عنصر درگیری <…> را وارد این عرصه می کند" این کارشناس توضیح می دهد ، با توجه به موارد فوق، این واقعیت که این اجلاس که یکی از موضوعات اصلی آن اوکراین است و در ویلنیوس در فاصله کمی بیش از 20 کیلومتری بلاروس، یکی از متحدان روسیه برگزار می شود، از اهمیت هر چه بیشتری برخوردارمی شود.
علاوه بر این، کارشناس مکزسکس یادآوری می کند که توافق بر سر پذیرش اوکراین به ناتو آسان نخواهد بود، زیرا چنین تصمیمی باید در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه در سطح ملی تصویب شود. ناتو همچنین از سوی هر یک از کشورهای عضوش تحت فشار است، زیرا در نهایت همه چیزهای مربوط به حمایت از اوکراین باید در داخل کشورها مورد بحث قرار گیرد و در بسیاری از موارد شهروندان نمی خواهند به رهبران خود برای این اهداف کارت سفید بدهند. به عنوان مثال، امانوئل ماکرون هنوز درگیر یک بحران سیاسی در داخل فرانسه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала