رئیس کمیته ملی المپیک برای اولین بار به خاطر روسیه با غرب درگیر شد

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتوماس باخ رئیس کمیته ملی المپیک
توماس باخ رئیس کمیته ملی المپیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از دولت‌هایی که در موضوع پذیرش روسیه دخالت می‌کنند، انتقاد کرد
به گزارش اسپوتنیک، رئیس کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ، به طور ناگهانی لحن سخنان خود را از منظم و دیپلماتیک به خشن و حتی کمی تهاجمی تغییر داد. دلیل آن پذیرش احتمالی ورزشکاران روسی در مسابقات بین المللی است. به نظر می رسد که باخ از تحقیر مداوم از طرف کشورهای غربی به ستوه آمده است.
اعلام غیرمنتظره کمیته بین المللی المپیک مبنی بر بازگشت روسیه به میادین ورزشی جهانی در وضعیتی بی طرف، خشم برخی کشورها را برانگیخته است. لهستان و بریتانیا حتی تهدید به ایجاد ائتلافی کردند که قرار بود شامل 40 کشور باشد. مدتی بعد، 35 ایالت در این اجلاس گرد هم آمدند و یک روز بعد، لوسی فریزر، رئیس وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس اعلام کرد که این کشور اجلاسی را با حضور 30 ​​کشور برای هماهنگی این موضع در خصوص پذیرش احتمالی ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی های المپیک - 2024 برگزار خواهد کرد.
ولز وزیر ورزش استرالیا به نقل از SBS News گفت: احترام به حقوق بشر و روابط مسالمت آمیز بین کشورها پایه و اساس ورزش بین المللی است.
توماس باخ در حال حاضر از این ائتلاف ها فاصله گرفت و اظهار داشت که تهدیدهای بایکوت هرگز تأثیر مثبتی نداشته است. اما به تدریج حتی صبر او به پایان رسید و دیپلماسی معمول در پس زمینه محو شد. او حتی به وادیم گوتسایت وزیر ورزش و جوانان اوکراین در رابطه با اظهارات وی در مورد تحریم احتمالی بازی های المپیک خطاب کرد.
رویترز به نقل از باخ نوشت: شرکت ورزشکاران بی طرف با پاسپورت روسی یا بلاروسی در المپیک 2024 پاریس حتی به طور خاص مورد بحث قرار نگرفت. بنابراین، اکثریت قریب به اتفاق همکاران کمیته‌های ملی المپیک، فدراسیون‌های بین‌المللی، اعضای IOC و سازمان‌دهندگان آینده بازی‌های المپیک حداقل از تلاش شما (Gutzeit) برای تحت فشار گذاشتن علنی تصمیم‌ها به شدت آزرده خاطر شدند.
باخ همچنین گفت: در مسابقات آزاد استرالیا دیدیم که یک تنیسور اوکراینی (کاترینا بیندل) با یک بازیکن بی طرف با پاسپورت روسی (کامیلا راخیمووا) بازی می کند. تنیسور بی طرف بلاروسی (آرینا سابولنکو) را دیدیم که حتی در مسابقات آزاد استرالیا قهرمان شد. پس چرا در استخر یا در باشگاه امکان پذیر نیست؟ ما مسائل حقوق بشر را جدی می گیریم و باید به آنها رسیدگی کنیم. این در اختیار دولت ها نیست که تصمیم بگیرند چه کسی می تواند در رویدادهای ورزشی شرکت کند. این پایان رویدادهای ورزشی بین المللی است که ما امروز آنها را می شناسیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала