- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مزدوران خارجی در اوکراین نقش " گوشت دمِ توپ" را دارند

© AP Photo / Evgeniy Maloletkaمزدوران خارجی در اوکراین نقش " گوشت دمِ توپ" را دارند
مزدوران خارجی در اوکراین نقش  گوشت دمِ توپ را دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که فرماندهی اوکراین تخلیه مزدوران خارجی پس از خود اوکراینی ها انجام می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین مزدوران خارجی را به "گوشت دم توپ " می‌اندازد. ایگور کوناشنکوف، نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در این باره صحبت کرد.
وی بیان داشت: فرماندهی اوکراین در وهله اول مزدوران خارجی را به عنوان گوشت دم توپ به مواضع نظامیان روسی می فرستد. تخلیه مزدوران مجروح تنها پس از خروج نظامیان اوکراینی سازماندهی شده است.
اوکراینی‌هایی که توسط جنگنده‌های روسی به اسارت درآمده‌اند می‌گویند که فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین که در خط مقدم می‌جنگند، مسئول تلفات مزدوران نیستند.
به گفته کوناشنکوف، در پس زمینه شکست موج دیگری از بسیج در اوکراین و همچنین از دست دادن نیروی انسانی، کی یف استخدام مزدورانی از آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه را افزایش داده است.
از آغاز عملیات نظامی نیروهای مسلح روسیه برای حفاظت از دونباس، 11675 نفر از 84 کشور برای شرکت در خصومت ها در کنار رژیم کی یف وارد اوکراین شده اند. در ماه گذشته، اوکراین مزدوران خود را در آرژانتین، برزیل، افغانستان، عراق و مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه مستقر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала