پناهندگان اوکراینی در بریتانیا با یک مشکل جدی روبرو شدند

© AP Photo / Pawel KuczynskiУкраинские беженцы во время остановки в Варшаве по пути в Великобританию
Украинские беженцы во время остановки в Варшаве по пути в Великобританию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2023
اشتراک
یک رسانه خبر می دهد که متخصصان پناهنده شده اوکراینی نمی توانند در بریتانیا مشغول بکار شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه The New York Times، پناهندگان اوکراینی و بخصوص افراد متخصصان نمی توانند در بریتانیا برای خود شغلی پیدا کرده و مجبور به بازگشت می باشند.
یک مرد که در اوکراین جراح و متخصص عمومی بوده است اعلام کرد: "من همه چیزم را از دست داده ام".
نویسنده این مطلب تاکید کرده که پیشتر این پزشک در یکی از سوپر مارکت های لندن بار خالی میکرده است، اما وی بار دیگر بیکار است.
این پناهنده با اشاره به اینکه به میهنش باز خواهد گشت، تصریح کرد: "اگر اینجا هیچ چیزی بدست نیاید، مجبور خواهم شد که به آنجا برگردم، جایی که قدر ما را می دانند".
در این مقاله آمده است که به گفته یک فعال مدافع حقوق پناهندگان، بدلیل مانع زبان و روند طولانی تایید مدارک(پزشکان می بایست فرمی را پر کرده که از 800 صفحه تشکیل شده است)، بسیاری از متخصصانی که اوکراین را ترک کرده اند، دست از فعالیت در حوزه پزشکی برداشته اند. به جای آن، ایشان غالبا با هر کاری موافقت می کنند تا سر ماه را به ته آن برسانند.
پرچم اسپانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
هزاران پناهنده اوکراینی در اسپانیا هرگز کمک مالی دریافت نکردند
این نشریه در پایان اذعان می کند که تنها چند ماه پس از آغاز درگیری روسیه و اوکراین، بورس کار در بریتانیا مملو از پیشنهادات برای پناهندگان اوکراینی شد، اما امروز آنها هر روز با تعداد زیادی از امتحانات بروکراتیک در تلاش های خود برای جستجوی کار روبرو می شوند.
شهروندان بریتانیا اغلب از رفتار پناهندگان اوکراینی ابراز نارضایتی می کنند. چندی پیش بریتانیایی ها بعد از اینکه قربانی کلاهبرداری و دزدی مهاجران اوکراینی شده بودند، خواهان سخت تر شدن بررسی مدارک ایشان گردیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала