اعتراف زلنسکی به برآورده نکردن انتظارات عملیات ضد حمله ارتش اوکراین

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، ضد حمله نظامیان اوکراینی "در یک مکان گیر نکرده، بلکه در حال پیشروی است" و در عین حال اذعان کرد که سرعت آن مطابق انتظار نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه ای با ABC News گفت: "همه ما می خواهیم این اتفاق سریعتر رخ دهد. هر روز به معنای ضرر در بین اوکراینی ها است. ما در حال حرکت به جلو هستیم، ما در یک مکان گیر نکرده ایم."
وی در عین حال افزود که "همه دوست دارند که ضدحمله در بازه زمانی کوتاه تری تکمیل شود."
زلنسکی همچنین گفت که هیچ فشاری از جانب شرکای خود در غرب در زمینه ضد حمله احساس نمی کند.
وی افزود: "من هیچ فشاری احساس نمی کنم. ظاهرا آنها درک می کنند که با توجه به قدرت کلی روسیه و حجم تسلیحات آن، زنده ماندن، جنگیدن و به دست گرفتن ابتکار عمل برای ما چقدر سخت و دشوار است."
حمله اوکراین در محورهای یوژنو-دونتسک، زاپاروژیه و آرتیوموفسک در 4 ژوئن آغاز شد، در حالی که حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپاروژیه متمرکز بود. کی یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی از جمله تانک های لئوپارد را وارد میدان کرد. تصاویر انهدام کردن تانک های اوکراینی ساخت آلمان سر و صدای بسیاری را برانگیخت.
همانطور که سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه در 3 ژوئیه اعلام کرد، اوکراینی ها در طول حملات ناموفق خود، 18 هواپیما و بالگرد و 920 خودروی زرهی، از جمله 16 تانک لئوپارد را از دست دادند. "تقریبا 100٪ از تانک های این نوع توسط لهستان و پرتغال تامین می شود". شایگو افزود: "دشمن در هیچ یک از محورها به اهداف خود نرسید، در حالی که رهبری اوکراین با اصرار غرب خواستار ادامه حمله بدون توجه به تلفات است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала