- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

کرملین انتقال فرماندهان "آزوف" به کی یف را با شکست ضد حمله مرتبط دانست

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Сдавшиеся в плен украинские военнослужащие и боевики националистического батальона "Азов" сидят в автобусе у следственного изолятора в Еленовке
Сдавшиеся в плен украинские военнослужащие и боевики националистического батальона Азов сидят в автобусе у следственного изолятора в Еленовке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
دبیر رسانه ای کرملین: انتقال فرماندهان "آزوف" به کی یف با شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین مرتبط بوده است.
دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که تصمیم آنکارا برای انتقال فرماندهان "آزوف" (گروه افراطی و تروریستی که در خاک روسیه ممنوعه می باشد) به کی یف در نقض توافقات موجود به شکل مستقیم باشکست ضد حمله اوکراین مرتبط است که همه روزه آنها با آن روبرو می شوند.

وی در پاسخ به درخواست اسپوتنیک برای اظهار نظر در این خصوص اعلام کرد: "این تصمیم مبنی بر انتقال فرماندهان "آزوف" به زلنسکی و بازگرداندن آنها به اوکراین در نقض توافقات موجود، بدون شک بصورت مستقیم با شکست ضد حمله مرتبط می باشد. این شکست هایی که در حال حاضر نظامیان رژیم کی یف همه روزه با آن دست و پنجه نرم می کنند".

روز جمعه ولادیمیر زلنسکی وارد ترکیه شد و در آنجا مذاکراتی را با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برگزار نمود. روز بعد شنبه زلنسکی در کانال تلگرامی خود نوشت که دنیس پروکاپنکو، سویتوسلاو پالامار، سرگئی وولنسکی، الگ خامنکو و دنیس شلگا در حال پرواز از ترکیه به اوکراین می باشند.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
کرملین: آنکارا توافقات با مسکو را نقض کرده است
دنیس پوشیلین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که بعد از تبادل اسرا با کی یف توانسته بودیم 56 نفر را آزاد کنیم که در بین آنها 55 نظامی حضور داشتند: 5 نفر از دانباس و مابقی نظامیان روسی. به اوکراین نیز 215 نفر منتقل شده بودند که در بین آنها فرماندهان هنگ تروریستی "آزوف" قرار داشتند.
اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز این انتقال صورت گرفته نظامیان را اعلام کرده بود. در ماه ژانویه روزنامه Hurriyet به نقل از منابعی اعلام کرده بود که "آزوفی ها" تا کنون در ترکیه حضور دارند و تاکید کرده بود که این امر به درخواست روسیه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала