کرملین: آنکارا توافقات با مسکو را نقض کرده است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
کاخ کرملین اعلام کرد که آنکارا توافقات موجود را نقض کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرد که بازگشت فرماندهان گروه "آزوف" از ترکیه به اوکراین، نقض توافقات موجود بین روسیه و ترکیه و اوکراین می باشد.
این افراد بر مبنای شرایط توافقات موجود می بایست تا پایان درگیری نظامی در ترکیه باقی می ماندند. کاخ کرملین تاکید کرد که بدین ترتیب این توافقات هم از جانب آنکارا و هم از جانب کی یف نقض شده است.
وی همچنین تاکید کرد که هیچکس روسیه را در جریان انتقال این جنگجویان قرار نداده است.
Здание Государственной Думы РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
واکنش مسکو به مذاکرات اردوغان و زلنسکی
دنیس پوشیلین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که بعد از تبادل اسرا با کی یف توانسته بودیم 56 نفر را آزاد کنیم که در بین آنها 55 نظامی حضور داشتند: 5 نفر از دانباس و مابقی نظامیان روسی. به اوکراین نیز 215 نفر منتقل شده بودند که در بین آنها فرماندهان هنگ تروریستی "آزوف" قرار داشتند.
اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز این انتقال صورت گرفته نظامیان را اعلام کرده بود. در ماه ژانویه روزنامه Hurriyet به نقل از منابعی اعلام کرده بود که "آزوفی ها" تا کنون در ترکیه حضور دارند و تاکید کرده بود که این امر به درخواست روسیه بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала