- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

میزان دستمزد مزدوران خارجی در اوکراین اعلام شد

© AP Photo / Bernat ArmangueАмериканский солдат из Иностранного легиона на позиции под Харьковом. Архивное фото
Американский солдат из Иностранного легиона на позиции под Харьковом. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
یک رسانه میزان دستمزد مزدوران خارجی ملحق شده به ارتش اوکراین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک رسانه غربی اعلام کرد که مزدوران خارجی که به عضویت در ارتش اوکراین در آمده اند بین 500 تا 3 هزار یورو دریافت می کنند، این در حالیست که ایشان خود موظف به تامین وسایل و تجهیزات خود می باشند. یکی از این افراد به شبکه تلویزیونی RTL اعلام کرد که برای این امر 50 هزار یورو هزینه کرده است.
این شبکه تاکید می کند که در حال حاضر 100 شهروند فرانسوی در سمت اوکراین می جنگند. این افراد خارجی که وارد نیروهای بین المللی نیروهای مسلح اوکراین می شوند، قراردادی را با ارتش اوکراین به امضا می رسانند که بر مبنای آن به آنها 500 یورو و یا 3 هزار یورو ، در صورتی که ایشان در خط مقدم خدمت کنند، پرداخته می شود.
Американский солдат из Иностранного легиона на позиции под Харьковом. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مزدوران خارجی آشکارا در شهرهای اوکراین پرسه می زنند + ویدئو
در ابتدای درگیری در اوکراین حدود 800 فرانسوی از تمایل خود برای خدمت در ارتش اوکراین به عنوان داوطلب خبر داده بودند. این در حالیست که تنها نیمی از این افراد در واقعیت به ارتش اوکراین پیوسته بودند. در این بین برخی از این افراد بعد از تنها چند روز به کشور خود برگشتند که ایشان را "مبارزان TikToK" نامیده بودند و برخی دیگر "به مرور برگشتند".
این شبکه تاکید می کند که نیروهای مسلح اوکراین بدنبال مزدوران بسیار خاصی می باشد- افرادی که سابقه جنگی داشته، دارای آمادگی جنگی بوده و قابلیت استفاده از اسلحه را دارند.
اکثر فرانسوی هایی که به نیروهای مسلح اوکراین ملحق شده بودند، بصورت مستقل تجهیزات خود را خریداری می نمایند، زیرا ارتش اوکراین اعلام می کند که توانایی تامین آنها را ندارد. یکی از این مزدوران که از ابتدای درگیری در اوکراین حضور دارد به این شبکه اعلام کرده است که 50 هزار یورو برای تامین تجهیزات خود خرج کرده است. بعنوان مثال برای اسلحه خود 4 هزار یورو صرف کرده است. برخی دیگر حتی خودرو خریداری می کنند تا به منطقه عملیاتی بروند. در این مطلب آمده است که برخی از این مبارزان از دارایی های شخصی هزینه می کنند و برخی درخواست جمع آوری پول را در فضای مجازی اعلام می کنند.
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بعد از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه ایجاد بخش بین المللی دفاع از قلمرو این کشور را برای جذب داوطلبان خارجی اعلام کرده بود. وزارت دفاع این کشور اعلام کرده بود که تعداد افراد مایل به عضویت در آن از 20 هزار نفر بیشتر بوده است. همزمان روزنامه The New York Times این داده ها بزرگنمایی شده نامیده بود و تاکید کرده بود که تعداد این افراد حدود 15 هزار نفر می باشد.
Военнослужащие подразделений ВДВ проходят боевую подготовку с зенитной пушкой С-60 на полигоне в зоне СВО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کی یف 480 نظامی و مزدور را در جبهه دونتسک از دست داد
بنا بر ارزیابی وزارت دفاع روسیه تا آخر ماه می حدود 2500 خارجی در طرف اوکراین در عملیات های نظامی مشارکت داشته اند. این نهاد نظامی تا کنون به دفعات خبر از نابودی مزدوران خارجی فعال در ارتش اوکراین را داده است. این وزارتخانه اعلام کرده است که تا کنون مزدورانی از کشورهای آمریکا، کانادا، لهستان و دیگر کشورهای در این عملیات ها برای اوکراین جنگیده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала