نماینده کنگره آمریکا مخالف انتقال مهمات خوشه ای به کی یف

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از روسیه هستند
در آمریکا نگران رشد احساسات طرفداری از  روسیه هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
مک کولوم نماینده کنگره: انبارهای بمب های خوشه ای باید نابود شوند نه اینکه به کی یف منتقل شوند.
به گزارش اسپوتنیک، بتی مک کولوم، نماینده دموکرات ایالات متحده در وب سایت رسمی خود گفت که بهتر است مقامات ایالات متحده به جای انتقالمهمات خوشه ای به اوکراین، ذخایر باقیمانده این مهمات را از بین ببرند.
تصمیم دولت بایدن برای انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین غیرضروری و یک اشتباه وحشتناک است.
او گفت : به عنوان یک حامی قوی از سیاست های دولت بایدن در اوکراین، باید به شدیدترین وجه ممکن مخالفت مطلق خود را با انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین اعلام کنم.
مک‌کولوم در بیانیه‌ای گفت: این سلاح‌ها باید از زرادخانه‌های ما حذف شوند و به اوکراین منتقل نشوند.
همانطور که این نماینده کنگره اعلام کرد، ارسال "مهمات خوشه ای منسوخ آمریکا" به میدان نبرد در اوکراین اقتدار واشنگتن را تضعیف می کند و همچنین مستقیماً با موضع متحدان ناتو آن در تضاد است.
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2023
کاخ سفید: آمریکا مهمات خوشه ای به اوکراین منتقل می کند
به گفته مک کولوم، این نوع سلاح فقط "رنج و مرگ" به همراه دارد. او همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده سالانه ده ها میلیون دلار برای خنثی کردن مهمات دوران ویتنام در لائوس که به کشتار و معلولیت غیرنظامیان ادامه می دهد هزینه می کند .
ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در حال انتقال مهمات خوشه ای به اوکراین است که بر اساس کنوانسیون بین المللی که 123 کشور آن را به تصویب رسانده اند استفاده از این مهمات ممنوع می باشد. ایالات متحده و اوکراین بین این کشورها نیستند.
به گفته ارتش روسیه، نیروهای مسلح اوکراین قبلا از مهمات خوشه ای برای گلوله باران دونباس، به ویژه شهر بزرگ دونتسک استفاده کرده اند. به گفته نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، ژنرال ایگور کوناشنکوف، این نشان می دهد که وظیفه نیروهای اوکراینی کشتن حداکثر غیرنظامیان است. روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین با آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала