- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دفع 9 حمله نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای ارتش روسیه در دونتسک
نیروهای ارتش روسیه در دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه : کی یف در 24 ساعت گذشته حدود 500 سرباز وهمچنین تجهیزات نظامی را در جبهه دونتسک از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، گروه‌بندی نیروهای مسلح روسیه "جنوب" در جبهه دونتسک، در طول روز9 حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد و تا 500 نظامی اوکراینی، 18 قطعه تجهیزات نظامی از جمله دو هویتزر آمریکایی پالادین، سامانه راکتی هایمرز و یک انبار با مهمات را منهدم کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در منطقه دونتسک، اقدامات ماهرانه و شجاعانه یگان های مدافع گروه نیروهای "جنوب" با موفقیت 9 حمله دشمن را در مناطق شهرک های دروژبا، سورنویه، مارینکا و پروومایسکویه جمهوری دونتسک دفع کردند. یگان‌های دشمن در مناطق شهرک‌های کراسنوگروفکا، آودیفکا، واسلویه و غرب کلشچفکا جمهوری دونتسک شکست خوردند.
همچنین گزارش شده است که در منطقه میخایلوفکا جمهوری دونتسک، یک انبار برای ذخیره راکت های سیستم راکت پرتاب چندگانه HIMARS و در منطقه آودیفکا در دونتسک، و همچنین یک انبار مهمات تیپ 110 مکانیزه نیروهای مسلح منهدم شدند.
 پدافند هوایی اس -400 روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی هواپیمای سوخوـ27 و انهدام انبار پرتابه های سامانه هیمارس اوکراین توسط ارتش روسیه
وی افزود: تلفات دشمن در روز به 500 سرباز اوکراینی کشته و زخمی، سه دستگاه تانک، 6 نفربر زرهی ، چهار خودروجنگی زرهی ، دو خودروی پیکاپ، دو دستگاه توپخانه خودکششی M109 پالادین ساخت آمریکا و همچنین هویتزر دی-30 جز تلفات دشمن محسوب می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала