تحقیقات در خصوص اختلاس از منابع مخصوص پناهگاه ها در اودسا

© Sputnik / Denis Petrov /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Одессу, Украина
Вид на Одессу, Украина  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2023
اشتراک
در اورسای اوکراین تحقیقات در خصوص اختلاس به میزان 200 میلیون گریوین که برای پناهگاه ها در برابر بمباران ها اختصاص یافته بود، در حال اجرا می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، منبعی در اداره نظامی استان اودسای اوکراین اعلام کرد که دادستانی ضد فساد مالی این کشور تحقیقات در خصوص مسئولان محافظت از پناهگاه ها در برابر بمباران در منطقه پریمورسک اودسا در که در سال 2022 مبلغ 200 میلیون گریوین (حدود 60 میلیون دلار) برای تعمیر و تجهیز آنها اختصاص داده شده بود ولی در نتیجه بازرسی ها مشخص شد که 90% آنها قابل استفاده نیستند، را آغاز کرده است.
این منبع اظهار کرد: "مسئولان استان اودسا در تعامل با نهادهای وزارت داخله و در شرایط تشدید آتشبار نظامیان روسیه بر مراکز زیر ساخت های حیاتی، بازرسی هایی را از میزان آماده سازی مراکز دفاعی برای محافظت از شهروندان صورت دادند. مشخص شد که تنها 10% از 245 پناهگاه در حال قابلیت استفاده دارند، 20% آنها بصورت موقت و با محدودیت هایی مجاز به بهره برداری هستند، 35% قابل استفاده برخی محدودیت ها و 35% غیر قابل استفاده هستند. این در حالیست که برای تعمیرات و تجهیزات این پناهگاه ها، پرکردن ذخایر غذا و آب آشامیدنی آنها در سال 2022 بیش از 200 میلیون گریوین اختصاص داده شده بود".
وی افزود که بنا بر اطلاعات منابع نهادهای امنیتی روسی در اداره نظامی استان اودسا، در 37 پناهگاه درب ورود وجود ندارد، در 82 پناهگاه سیستم روشنایی کار نمی کند،ر 134 پناهگاه سیستم تهویه کار نمی کند و در 142 پناهگاه مواد خوراکی، آب و وسایل درمانی وجود ندارند. این کارمند نهادهای امنیتی روسیه خاطرنشان کرد: "کمیسیون ویژه از کارشناسان اداره کل دفاع از مردم عادی، اداره کل خدمات شهری، اداره کل پلیس ملی سرویس ملی نیازمندی های غذایی در شرایط فوق العاده اوکراین در نتیجه بازرسی ها دستور تعطیلی 61 مرکز از 245 پناهگاه در منطقه پریمورسک استان اودسا و نیز تعمیر سایر پناهگاه ها را داده اند".
منابع در اداره نظامی استان اودسا به نهاد های امنیتی روسیه خبر داده اند که در نتیجه بازرسی ها توسط اداره دولتی تحقیقات به صورت مشترک با دادستانی ویژه ضد فساد مالی اوکراین خواستار تحقیقات در مورد مقامات مسئول بابت تجهیز و بهره برداری از این پناهگاه ها شده اند.
به گفته وی، از طرف ریاست اداره نظامی استان اودسا به همراه نهادهای وزارت داخله اوکراین به سازمان های مسئول این پناهگاه ها دستور داده شده است که تا تاریخ 1 ژوئیه این مشکلات رفع گردند.
خیانت اوکراین به آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
در ایالات متحده به مشکلات فساد اقتصادی در اوکراین اعتراف کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала