ممکن است چین به زودی استخراج معادن در کره ماه را آغاز کند

© AP Photo / Mark SchiefelbeinФлаги по дороге к стартовой площадке на космодроме Вэньчан
Флаги по дороге к стартовой площадке на космодроме Вэньчан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2023
اشتراک
پل گادفری، رئیس فرماندهی فضایی انگلیس اعلام کرد که ممکن است چین در دهه های آینده استخراج مواد معدنی در کره ماه و سیارک ها را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، گادفری گفت: "چین یک "کتاب سفید" منتشر کرده است که در ان مهم ترین مواد معدنی در ماه بررسی می شود. آنها قبلاً نمونه هایی از کره ماه به زمین آورده اند. آنها فقط می خواهند در این مسیر بیشتر پیش بروند. استخراج مواد معدنی در سیارک ها در همین ما به واقعیت تبدیل خواهد شد".
وی افزود که چین و روسیه "میلیاردها" در اکتشافات فضایی و ساخت تسلیحات فضایی سرمایه گذاری می کنند.
ژنرال جیمز دیکینسون، رئیس فرماندهی فضایی ایالات متحده به نشریه تایمز اعلام کرد پنتاگون در شرایط ترس فعلی از عقب ماندن آمریکا از چین در مسابقه فضایی کما فی السابق به امکانات و توانایی های خود اطمینان دارد. علاوه بر این، دیکینسون موضوع سلاح های ابر صوت روسی و چینی را مطرح کرد.
دیکینسون گفت: "البته، ما شاهد نمایش سلاح های ابرصوت توسط کشورهای دیگر، به ویژه چین و روسیه بودیم. ما به مطالعه این عرصه از نظر اینکه چگونه می توانیم این نوع تهدید را به حداقل برسانیم، ادامه می دهیم."
رئیس ناسا از رقابت آمریکا با چین برسر  کره ماه سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
رئیس ناسا از رقابت آمریکا با چین برسر کره ماه سخن گفت
برنامه چین برای شناسایی ماه که به نام قهرمان اسطوره های باستانی چین "چانگ ای" نامیده می شود، شامل سه مرحله است: پرواز به دور ماهواره مصنوعی زمین، فرود روی ماه و بازگشت از ماه به زمین. اولین ماهواره قمری چین به نام Chang'e-1 در سال 2007 به فضا پرتاب شد و تا سال 2009 فعال بود. داده‌هایی که او جمع‌آوری کرد به دانشمندان چینی این امکان را داد که از جمله اولین نقشه حرارتی ماه را ایجاد کنند.
در سال 2019، چین مرحله بعدی برنامه قمری خود- اولین فرود در سمت دور ماه را آغاز کرد. سکوی فرود و ماه نورد Yutu-2 چندین ماه با موفقیت در قلمروی ناشناخته کار کرده اند و به مطالعه ماه ادامه می دهند. Yutu-2 در سمت دور ماه دو نوع سنگ را در کره ماه کشف کرد که دانشمندان در وجود آنها تردید داشتند.
در 24 نوامبر 2020، چین فضا پیمای چانگ ای-5 را به فضا پرتاب کرد که در 1 دسامبر در منطقه مقرر در سمت قابل مشاهده ماه فرود آمده و طی دو روز بعدی از خاک ماه نمونه برداری مرد . کل این ماموریت 23 روز طول کشید. کاوشگر چانگ ای-5 ، 1731 گرم نمونه خاک ماه را به زمین رساند . این اولین فضاپیما در 44 سال گذشته است که به سمت دور کره ماه فرستاده می شود. چین پس از آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سومین کشوری بوده که توانست چنین ماموریتی را انجام دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала