- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ضدحمله ناموفق نیروهای مسلح اوکراین در جهت دونتسک

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر در منطقه خرسون به آزادی سه منطقه دیگر اوکراین یقین دارند
در منطقه خرسون به آزادی سه منطقه دیگر اوکراین یقین دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2023
اشتراک
ارتش روسیه ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را در جهت دونتسک دفع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع موثق در فرماندهی گروه نیروهای جنوب ارتش روسیه به ریانووستی گفت که روز شنبه، نیروهای اوکراینی ضد حمله ناموفقی را در نزدیکی روستای برخوفکا، منطقه باخموت در جمهوری دموکراتیک خلق دونتسک انجام دادند.
این منبع موثق گفت: نیروهای یگان های هوابرد ارتش روسیه دشمن را در منطقه خاکستری متوقف کردند. نیروهای یگان های هوابرد ارتش روسیه تحت پوشش آتش توپخانه و با پشتیبانی هوانوردی حمله به دشمن را آغاز کردند. در نتیجه این حمله، بیش از 200 نظامی اوکراینی، پنج تانک، هشت خودروی جنگی پیاده نظام و بیش از ده هواپیمای بدون سرنشین والکری و للکا-100 منهدم شدند.
در طی یک شبانه روز، در این ضد حمله دشمن از بیش از 300 شبه نظامی با پشتیبانی 6 تانک و 10 خودروی زرهی از تیپ 57 پیاده موتوری مجزای نیروهای مسلح اوکراین استفاده کرد.
تحت آتش توپخانه و پشتیبانی هوانوردی ارتش روسیه، پرسنل دشمن عقب نشینی کردند و پیاده نظام اوکراینی مجروح و منهدم شده در میدان نبرد باقی ماندند.
ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین در جهت های دونتسک جنوبی، زاپوروژیه، آرتیموفسک در 4 ژوئن آغاز شد. در همان زمان، حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین در بخش زاپوروژیه از جبهه متمرکز شد.
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله متحمل خسارات سنگینی شده و در هیچ بخش از جبهه موفق نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала