گزارش و تحلیل

امسال شرکت های روسی بیشتری در نمایشگاه اوراسیا حضور خواهند داشت

© Sputnikتقویت روابط اقتصادی دوجانبه روسیه و ایران
تقویت روابط اقتصادی دوجانبه روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
اشتراک
شرکت های روسی با روبل در نمایشگاه اوراسیا شرکت میکنند.
به گزارش اسپوتنیک، دومین نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در فضایی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع و با حضور مقامات و شرکت‌ها در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
نکته حائز اهمیت در این دوره از نمایشگاه حضور کشورهای عضو شانگهای و کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر هند، پاکستان، چین، امارات و قطر است و از سوی دیگر در دومین نمایشگاه اختصاصی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امکان پرداخت برای شرکت‌های روسی به صورت روبلی فراهم آمده که پیش از این مشاهده نمی‌شد، پیش‌بینی‌ ها حاکی از حضور پررنگ شرکت‌های روسی در این دوره از نمایشگاه اوراسیا است.
رستم ژیگانشین، نماینده تجاری روسیه در ایران در مصاحبه ی اختصاصی به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
در نمایشگاه قبلی شرایط کرونا برقرار بود و شرکت های روسی حضور در خوری نداشتند اما در نمایشگاه امسال قطعاً شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان بیشتری را از روسیه می‌بینیم، امسال علاقمندی بسیاری از سوی روسیه برای تجارت با ایران را مشاهده کردیم و حجم و تعداد هیئت ‌های تجاری که به ایران سفر کردند رشد چشمگیری داشته، مبادلات تجاری نیز افزایشی بوده و این نمایشگاه قطعاً در روند افزایش تجارت میان ایران و روسیه پررنگ خواهد بود.
وی افزود:
ما به عنوان نمایندگی بازرگانی روسیه در تلاشیم تا شرکت‌ های بیشتری از طرف روسیه در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند.
همچنین پیشنهادی که برای شرکت‌ های روسی در این نمایشگاه فراهم شده مبنی بر پرداخت هزینه ‌های نمایشگاه و شرکت در آن با روبل، پیشنهادی بسیار جالب توجه و عالی بوده که قطعاً باید در تجارت دو کشور نیز جاری شود.
Российские рубли - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.06.2023
افزایش سهم روبل در تسویه حساب بین کشورهای اتحادیه اقتصادی ارواسیا
علیرضا جعفری، رئیس ستاد نمایشگاه اوراسیا نیز ضمن تاکید بر شرایط ویژه فراهم شده برای شرکت ‌های روسی جهت حضور در نمایشگاه، گفت:
این نمایشگاه، نمایشگاه اوراسیا است، که هم سازمان شانگهای، هم اتحادیه اقتصادی اوروسیا و هم کشور های حاشیه خلیج فارس در آن شرکت می‌کنند.
شرکت‌ های حوزه اوراسیا به ویژه شرکت‌ های روسی برای اینکه به ایران بیایند دلار تهیه میکنند و زمانی که به ایران می‌آیند، می‌خواهند دلار را به ریال تبدیل کنند، از سوی دیگر شرکت‌ های روسی باید به صورت رسمی برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کنند و پرداخت‌های خود را رسمی انجام دهند از این جهت ما در ازبر بانک روسیه حساب داریم و حساب‌ ها هم به صورت شرکت ‌های منفرد و هم به صورت شرکت‌ های رسمی است، به صورت رسمی قرارداد می‌بندیم و در خاک روسیه روبل را به صورت رسمی از طریق حساب ازبر بانک دریافت می‌کنیم و سپس تمامی خدمات مربوط به شرکت در نمایشگاه اعم از تهیه غرفه و سفر به ایران را به آنها ارائه می‌دهیم این موضوع برای تمامی کشور های اوراسیا که به ازبر بانک دسترسی دارند امکان‌پذیر است.
وی افزود:
برای کشورهای شانگهای نظیر چین نیز که در روسیه مرکز تجاری و بانک دارند، این شرایط فراهم است؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز که با روسیه در ارتباط هستند و با بانک‌ های روسی کار می‌کنند نیز امکان فراهم آوردن این پیشنهاد وجود دارد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала