رئیس جمهور بلاروس درباره استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس اظهار نظر کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس
لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور بلاروس: بلاروس مجبور نیست از سلاح های هسته ای استفاده کند، اما آنها باید در این کشور باشند.
به گزارش اسپوتنیک،رئیس جمهور بلاروس، الکساندر لوکاشنکو، مطمئن است که سلاح های هسته ای، که در قلمرو جمهوری قرار دارند، هرگز مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، اما آنها باید در کشور مستقر شوند.
"امروز آنها در مورد سلاح های هسته ای صحبت می کنند که به جمهوری بلاروس آورده شده است. نیازی به انتقاد از کسی نیست، من قبلاً در این مورد صحبت کرده ام. این بی رحمانه ترین ابتکار من بود و هر چه بیشتر زندگی کنیم، بیشتر متقاعد می شویم که وجود آنها در بلاروس واجب بوده، با وجود سلاح هسته ای ما جلوی پای دشمن را از ورود به خاکمان میگیریم.
یک بار در یک انجمن بزرگ به شما گفتم: اگر نمی دانید در این یا آن موقعیت چه کاری باید انجام دهید و دشمنان شما فریاد می زنند، این کار را برعکس انجام دهید. رهبر بلاروس به تمسخر گفت : اگر آنها فریاد زدند که سلاح های هسته ای بد هستند، برعکس عمل کنید. " او همچنین به یاد آورد که چگونه مخالفان زمانی فریاد می زدند: "ما که به قدرت برسیم، نیروگاه هسته ای بلاروس را نابود می کنیم، ما به آن نیاز نداریم."
"چرا آنها این را گفتند؟ زیرا آنجا به آنها گفته شد و مهمتر از همه از همسایگان ما، لهستان، لیتوانی. و آنها امروز چه می گویند؟ لیتوانی ساخت یک نیروگاه هسته ای جدید را برنامه ریزی کرده است. به جای نیروگاهی که بود و ویران شد. لهستان قصد دارد دو یا سه نیروگاه بسازد. و چرا به احمق های ما گفته شد "ما نیازی به ساختن نداریم، ما باید تخریب کنیم"؟ چون هیچ کس به رقیب نیاز ندارد.

هرکشوری که امروز با پیشرفت، و با تکنولوژی روز زندگی نکند و از فناوری های مدرن بهره نبرد یک کشور رو به زوال و در حال مرگ است که اپوزوسیون به این شکل برخورد میکند.

پوتین از  همکاری موفق در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
پوتین زمان استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را اعلام کرد
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که مسکو و مینسک توافق کردند که بدون نقض تعهدات بین‌المللی، سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر کنند. پوتین توضیح داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل نمی‌کند، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده است. پوتین در ماه ژوئن گفت که بر اساس برنامه های بلاروس و روسیه، اولین سلاح های هسته ای به خاک بلاروس تحویل داده شد و این طرح ها تا پایان سال به طور کامل اجرا خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала