پوتین زمان استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را اعلام کرد

© Sputnik / Gavriil Grigorov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از همکاری موفق در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخن گفت
پوتین از  همکاری موفق در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
پوتین بیان کرد که استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس بلافاصله پس از تکمیل آماده سازی تأسیسات برای آنها در 7-8 جولای آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بیان کرد که استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس بلافاصله پس از تکمیل آماده سازی تاسیسات برای آنها آغاز خواهد شد.
ولادیمیر پوتین گفت: در مورد حساس ترین موضوعات به توافق رسیدیم، همه چیز طبق برنامه پیش می رود. همانطور که می دانید در 7 تا 8 ژوئیه آماده سازی امکانات مربوطه تکمیل می شود و ما بلافاصله اقدامات مربوط به استقرار انواع تسلیحات مربوطه را در خاک شما آغاز خواهیم کرد. بنابراین همه چیز طبق برنامه است، همه چیز پایدار است.
رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که می‌خواهد مسائل امنیتی را با الکساندر لوکاشنکا در قالب یک به یک گفتگو کند. به گفته وی، وضعیت پایدار و حتی خوب است.
وی همچنین ابراز تمایل کرد که در مورد همکاری اقتصادی گفتگو کند.
پوتین در ماه مارس اعلام کرد که مسکو و مینسک برای استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس به توافق رسیده اند. همانطور که رئیس دولت روسیه توضیح داد، دلیل چنین اقدامی بیانیه انگلیس در مورد تامین مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین بود. وی خاطرنشان کرد که این امر ناقض تعهدات بین المللی نیست، زیرا روسیه زرادخانه خود را به جمهوری همسایه منتقل نمی کند، اما "کاری را انجام می دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام می دهد."
علاوه بر این، مجموعه عملیاتی تاکتیکی اسکندر-ام با قابلیت استفاده از موشک های هسته ای برای نیروهای مسلح بلاروس مستقر شده است. برخی از هواپیماهای حمله زمینی بلاروس برای تسلیحات هسته ای مجدداً تجهیز شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала