کارشناس نظامی: ناتو در حال انتقال تانک هایی با قطعات قدیمی به کی یف است

© Photo / 6º Regimento de Cavalaria Blindadoتانک Leopard
تانک Leopard  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
اشتراک
سرهنگ بازنشسته و کارشناس نظامی آلمانی می‌گوید برخی از تانک‌ها و سایر تسلیحات عرضه‌شده به اوکراین ممکن است به صورت عمدی از قطعات قدیمی برخوردار باشند، تا در صورت به غنیمت گرفته شدن، روسیه به تکنولوژی های آنها دست پیدا نکند.
به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه، کنسرن دفاعی آلمان "راین متال" دریافت سفارش از هلند برای 14 تانک لئوپارد 2A4 را تایید کرد. هلند و دانمارک آنها را به کی یف منتقل خواهند کرد. در همین حال، تاریخ دقیق تحویل تانک‌های آبرامز وعده داده شده توسط آمریکا به کی‌یف تا به امروز مشخص نیست، در حالی که دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین هفته گذشته ابراز امیدواری کرد که کی‌یف آنها را برای ضدحمله بعدی دریافت کند. پیش از این، چندین تانک لئوپارد در جریان دفع حملات نیروهای مسلح اوکراین منهدم شده بودند.
یورگن روزه کارشناس نظامی گفت:" روس ها پس از دسترسی به تجهیزات نظامی مدرن غربی، ویژگی‌های تانک‌های سبک غربی را با دقت مطالعه خواهند کرد، اگرچه در اینجا باید در نظر گرفت که آمریکایی ها برخلاف آلمانی ها، در مورد تامین آبرامز M1، نه تانک هایی را که در خدمت دارند، بلکه واحدهای جدیدی را با پیکربندی متفاوت ارسال می کنند".
به گفته این کارشناس، آمریکایی ها علاوه بر آماده کردن این خودروها برای شرایط نبرد در اوکراین، به احتمال زیاد می خواهند از انتقال مدرن ترین فن آوری ها و ویژگی های طراحی تانک هایی که به دست روسیه می افتند، جلوگیری کنند.
او تأکید کرد: "اوکراینی‌ها در نهایت با نسخه‌ای از تانک های ناقص مواجه می شوند".
به گفته رز، این امکان وجود دارد که تانک های آلمانی اصلاح شده باشند، به ویژه در پس زمینه گزارش هایی مبنی بر اینکه ماژول هدف گیری در تانک های لئوپارد تحویل داده شده به اوکراین اغلب از کار می افتد و قابل تعمیر نیست.
روزه می گوید، همچنین قابل تأمل است که در جنگ عراق، آمریکایی ها با کمک تانک های آبرامز با توپ 120 میلی متری راین متال که در اکثر تانک های لئوپارد نیز وجود دارد، به راحتی به اهدافی در فاصله چهار کیلومتری ضربه زدند.
یورگن رز - روزنامه‌نگار آلمانی، عضو نیروهای مسلح آلمان در سال 2007 به دلایل وجدانی، از خدمت به هواپیماهای تورنادو که به افغانستان فرستاده شده بودند، امتناع ورزید و گزارشی را به مافوق خود ارائه داد و خواستار انتقال به شغل دیگری شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала