- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پنتاگون: حجم کمک نظامی آمریکا به اوکراین از 41.2 میلیارد دلار بالاتر رفت

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
اشتراک
پنتاگون: ایالات متحده از ابتدای کار دولت بایدن بیش از 41.2 میلیارد دلار به اوکراین منتقل کرده است.
پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که حجم کلی کمک های نظامی ایالات متحده آمریکا به اوکراین از ابتدای کار دولت جو بایدن از مرز 41.2 میلیارد دلار فرا تر رفته است.

در سند منتشر شده در این نهاد نظامی آمده است: "ایالات متحده از ابتدای دولت بایدن در مجموع تعهداتی بالغ بر 41.2 میلیارد دلار در خصوص حمایت از امنیت برای اوکراین اعلام کرده است".

در وزارت خارجه آمریکا افزودند که حجم کمک نظامی اختصاص یافته از ابتدای عملیات ویژه نظامی روسیه در تاریخ 24 فوریه 2022، از سقف 40.5 میلیارد دلار فراتر رفته است.
پیشتر پنتاگون روز سه شنبه خبر از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین به ارزش 500 میلیون دلار را اعلام کرده بود. در این بسته به گفته این نهاد، تسلیحات "لازم برای حمایت از عملیات ضد حمله اوکراین و تقویت دفاع ضد هوایی" و نیز تجهیزات زرهی، تسلیحات ضد تانک و مهمات پیش بینی شده اند.
روسیه قبلا یادداشت رسمی را در خصوص ارسال تسلیحات به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه تاکید کرده بود که هر گونه محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، تبدیل به هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که کشورهای غربی که در حال پمپاژ اسلحه به اوکراین می باشند، به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نکرده و تاثیر منفی بر این مسئله خواهند داشت.
Погрузка боеприпрасов для Украины на объединенной базе Макгуайр-Дикс-Лейкхерст, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
ایالات متحده بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала