"بازی تمام شد"؛ حقیقت ناخوشایند در مورد اوکراین

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر سربازان ارتش روسیه
سربازان ارتش روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
اشتراک
مجری رادیو آمریکایی معنقد است، از همان آغاز بحران اوکراین، رژیم کی یف محکوم به شکست از روسیه بود.
به گزارش اسپوتنیک، "گارلند نیکسون" روند درگیری را با یک بازی شطرنج مقایسه کرد، جایی که نتیجه دوئل چند قدم قبل از شکست واقعی قابل توجه می شود و متعجب بود که واقعاً چه زمانی باید درگیری را کامل شده تلقی کرد.
وی در کانال یوتیوب خود اعلام کرد: "اگر جدی بگوییم، هر دو حرکت می تواند شما را مات کند. تخته را برگردانید، تمام مهره‌های حریف را پس دهید. مهره‌های خود را بردارید، بازی جدیدی را شروع کنید یا گور خود را گم کنید. شاید نتوانید این حریف را در شطرنج شکست دهید، شخص دیگری را پیدا کنید، تمرین کنید، کار دیگری انجام دهید، این بازی تمام شده است".
به گفته این مجری رادیو، از نظر دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی، غرب نتوانسته است به هدف خود در جهان یعنی تضعیف روسیه دست یابد. در بعد نظامی نیز این مقایسه برای کشورهای غرب و خود اوکراین جواب نداد.
وی ادامه داد:" روس‌ها ارتشی دارند که با تجهیزات مناسب آموزش دیده‌اند. آنها تجهیزاتی دارند که برای کاری که می خواهند انجام دهند ساخته و طراحی شده است، همه آماده هستند، همه آماده مبارزه هستند. میخوای نیمه شب بچه های لعنتی اوکراینی رو از میله ها بیرون بکشی، پشت کامیون بیندازی، از مرز به لهستان ببری، چند ماه بهشون آموزش بدی، بعد برگردانی وسط یه میدان مین لعنتی و انتظار نوعی موفقیت را داشته باشید؟ جدی می گویید؟"
نیکسون تاکید کرد که روش‌های جذب افراد در نیروهای مسلح اوکراین و همچنین آموزش آنها توسط کشورهای ناتو جای تامل دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала