بیش از یک و نیم میلیون زائر از سراسر جهان مهمان عربستان در مراسم حج امسال

© AP Photo / Amr Nabilمکه، مراسم حج
مکه، مراسم حج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2023
اشتراک
عربستان سعودی پذیرای بیش از یک و نیم میلیون زائر از سراسر جهان است که برای شرکت در مراسم عبادی در شهرهای مقدس مسلمانان مکه و مدینه وارد این کشور شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، امسال زیارت طبق همه هنجارها و سنت های رایج انجام می شود و قوانین قرنطینه ای که در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 وضع شده بود برای زائران خارج از کشور لغو شده است. برای عربستان سعودی، حج نه تنها یک وظیفه مقدس برای حاکمان این کشور و یک وظیفه شریف است که حق ویژه رهبری در جهان اسلام را تأیید می کند، بلکه یک صنعت کامل است که به عنوان محرک برای توسعه بسیاری از بخش های کشور عمل می کند.
صالح بن علی الترکی، شهردار مکه در مصاحبه با اسپوتنیک عربی گفت که مدیریت شهری به طور مداوم زیرساخت های مناسب را برای حج آماده می کند.
وی بیان داشت: " ما اجازه کامل داریم که زیرساخت ها از جمله جاده ها، پل ها، روشنایی را برای مراسم حج آماده کنیم و همچنین مسئولیت حفظ محیط زیست را بر عهده داریم. با توجه به اینکه زائران از کشورهای مختلف می آیند، می توانند ناقل بیماری های خاصی باشند. بنابراین، تشخیص به موقع چنین مواردی و انجام تمام اقدامات لازم برای حفاظت از شهروندان و مهمانان به نفع ماست."
وی در خصوص ویژگی های برنامه های تدارکاتی امسال نسبت به سال های گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد زائران، تدابیر امنیتی افزایش یافته است و ادامه داد: رهبری عربستان سعودی مبالغ هنگفتی را برای تعمیر و نگهداری از تأسیساتی که در ایام حج به کار گرفته شده است، اختصاص می دهد. و از آنجایی که امسال تعداد زائران قابل توجه خواهد بود، تدابیر امنیتی برای اطمینان از تردد بدون مانع به اماکن متبرکه افزایش یافته و اقدامات تکمیلی برای کنترل زباله انجام شده است.
عید بن محمد الغوینیم، معاون وزیر امور حج و عمره عربستان سعودی نیز به نوبه خود به اسپوتنیک عربی گفت که امسال آمادگی عربستان سعودی برای حج به سطح بسیار بالایی رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال آمادگی پادشاهی برای فعالیت های مرتبط با حج به سطح بسیار بالایی رسیده است. پذیرای زائر در تمامی بنادر زمینی، دریایی و هوایی کشور هستیم. تنها امروز حدود یک میلیون و 300 هزار زائر وارد مکه شدند که خود را برای انجام مناسک حج آماده می کنند. برای همه مهمانان اسکان راحت، غذا و تمام وسایل لازم برای حرکت راحت فراهم شده است. علاوه بر این، در نظر داریم امسال به سطوحی برسیم که قبل از همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشت، زمانی که محدودیت‌های بهداشتی وجود نداشت."
اولین گروه زائران ایرانی به عربستان اعزام شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2023
تصاویر اختصاصی اسپوتنیک آغاز مناسک حج در مکه+ عکس و فیلم
سرهنگ طلال الشلهوب، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی به اسپوتنیک عربی گفت که وزارت کشور عربستان تمام آمادگی ها را برای اطمینان از ایمنی زائران را انجام داده است.
"وزارت ما از قبل همه چیز را برای اطمینان از حرکت ایمن زائران به اماکن مقدس آماده کرده است. علاوه بر این، هماهنگی خوبی بین وزارتخانه ها و ادارات مختلف عربستان سعودی برای اجرای بدون مشکل مناسک حج وجود دارد. ما همچنین از فناوری مدرن استفاده می‌کنیم تا اقامت شما در این کشور را آسان‌تر و امن‌تر کنیم."
عبدالعزیز بن سلیمان المثمی، دستیار معاون وزیر در امور حج و عمره عربستان سعودی به اسپوتنیک عربی گفت که مقامات این کشور امسال از کارت های هوشمند برای تسهیل تعامل بین زائران و سازمان دهندگان حج استفاده کردند.
"مقامات عربستان سعودی کارت‌های هوشمندی را بین زائران توزیع کرده‌اند تا تعامل آنها با برگزارکنندگان مراسم حج آسان‌تر شود. همچنین به کارکنان ما کمک می کند تا خدمات خود را مستقیماً به آنها ارائه دهند. کارت های هوشمند شامل تمامی اطلاعات مهم درباره زائران از جمله سلامتی آنان است. علاوه بر این، با کمک این نقشه ها می توان از محل وقوع هر رویدادی مربوط به حج و همچنین آدرس مسکن در مکه و مدینه و موقعیت اماکن مقدس مطلع شد."
عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ وزیر امور اسلامی عربستان سعودی نیز در پیامی به زائران روسی در مصاحبه با اسپوتنیک عربی گفت که برای آنها آرزوی موفقیت در حج دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала