ناراحتی دفتر زلنسکی از تصمیم پریگوژین برای خروج نیروها

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر Михаил подоляк
Михаил подоляк - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین گفت که از تصمیم پریگوژین برای عقب نشینی نیروها جاخورده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس انتشارات مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، میخائیل پودولیاک، کی یف از شنیدن اینکه نیرو های های گروه واگنر شروع به ترک قلمرو ستاد منطقه نظامی جنوبی و قلمرو مجاور آن کردند، ناامید شد.
پودولیاک در تویتر خود نوشت: انتخاب فوق‌العاده پریگوژین! شما تقریباً پوتین را نابود کردید، کنترل دولت مرکزی را به دست گرفتید، به مسکو رسیدید و ناگهان عقب‌نشینی کردید.
شنبه شب در شهر روستوف، مقر منطقه نظامی واحد جنوبی به تصرف واگنر درآمد. گروه هایی از افراد مسلح در سطح شهر حرکت کردند، در ورودی ها و خروجی ها ایست های بازرسی ایجاد شد. این اتفاق در پس زمینه اظهارات یوگنی پریگوژین در مورد ادعای حملات موشکی و بمب گذاری نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه های واگنر رخ داد و این مورد توسط وزارت دفاع و اف اس ب روسیه تکذیب شد.
Основатель частной военной компании Вагнер Евгений Пригожин. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
پریگوژین اعلام کرد که ستون های نظامی را بر می گرداند
یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به دلیل سازماندهی یک شورش مسلحانه باز شد. پس از آن، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در توافق با رئیس جمهور فدراسیون روسیه، با پریگوژین گفتگو کرد، پس از آن، سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو گزارش داد که رئیس واگنر پیشنهاد او را برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای انجام تنش زدایی را پذیرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала