رئیس جمهور کوبا با دولت روسیه ابراز همبستگی کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Республики Куба Мигель Диас-Канель Бермудес выступает на пленарном заседании Государственной Думы РФ
Президент Республики Куба Мигель Диас-Канель Бермудес выступает на пленарном заседании Государственной Думы РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور کوبا در بحبوحه تلاش برای شورش با دولت روسیه ابراز همبستگی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میگل دیاز کانل، رهبر کوبا با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه و مردم روسیه در مواجهه با تهدید شورش گروه نظامی واگنر و رهبر آن یوگنی پریگوژین ابراز همبستگی کرد و نسبت به پیروزی وحدت و نظم قانون اساسی ابراز اطمینان کرد.
من همبستگی مردم و دولت کوبا را با رئیس جمهور محترم پوتین و مردم برادر فدراسیون روسیه در مواجهه با تلاش ها برای برانگیختن شورش مسلحانه در این کشور ابراز می کنم.
این سیاستمدار در وبلاگ توییتر خود نوشت: ما کاملاً متقاعد شده ایم که در این شرایط وحدت و نظم و قانون حاکم خواهد شد.
پیش از این، دیگر رهبران آمریکای لاتین، نیکلاس مادورو و دانیل اورتگا، پیام های مشابهی داده بودند.
شنبه شب در شهر روستوف، مقر منطقه نظامی واحد جنوبی به تصرف واگنر درآمد. گروه هایی از افراد مسلح در سطح شهر حرکت کردند، در ورودی ها و خروجی ها ایست های بازرسی ایجاد شد. این اتفاق در پس زمینه اظهارات یوگنی پریگوژین در مورد ادعای حملات موشکی و بمب گذاری نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه های واگنر رخ داد و این مورد توسط وزارت دفاع و اف اس ب روسیه تکذیب شد.
یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به دلیل سازماندهی یک شورش مسلحانه باز شد. پس از آن، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در توافق با رئیس جمهور فدراسیون روسیه، با پریگوژین گفتگو کرد، پس از آن، سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو گزارش داد که رئیس واگنر پیشنهاد او را برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای انجام تنش زدایی را پذیرفت.
روسیه جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل برسمیت نمی شناسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
بیانیه کرملین در خصوص شرایط حول گروه "واگنر"
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه عصر شنبه گفت که پریگوژین به بلاروس می رود و پرونده جنایی منتفی خواهد شد. کرملین نیز به نوبه خود گفت که تضمین این که پریگوژین بتواند به بلاروس برود، حرف رئیس جمهور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала