بیانیه کرملین در خصوص شرایط حول گروه "واگنر"

© Fotolia / kichigin19روسیه جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل برسمیت نمی شناسد
روسیه جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل برسمیت نمی شناسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
اشتراک
سخنگوی کاخ کرملین در خصوص شرایط حول گروه "واگنر" پس از اتفاقات روز شنبه توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه در خصوص شرایط حول گروه نظامی خصوصی "واگنر" توضیحاتی را ارائه کرد.
پسکوف در این خصوص تصریح کرد:
- جنگجویان گروه "واگنر" که در اتفاقات امروز مشارکت داشته اند، با هیچ پیگردی روبرو نخواهند شد؛
- اعضای گروه "واگنر" که مایل باشند می توانند با وزارت دفاع روسیه قرارداد امضا نمایند؛
- پوتین و لوکاشنکو صبح امروز در خصوص ماینجیگری مینسک برای حل و فصل شرایط توافق کردند: این امر ابتکار شحصی رئیس جمهوربلاروس بود؛
- هدف عالی- پیش گیری از خون ریزی و تقابل داخلی بود، تلاشهای لوکاشنکو در راستای این هدف بود؛
- وضعیت امروز به هیچ وجه بر روند اجرای عملیات ویژه نظامی تاثیری نخواهد داشت، جنگجویان با موفقیت ضد حمله را دفع می کنند، عملیات ادامه خواهد داشت؛
هیچ پیام جدیدی از طرف پوتین در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت.
پیش از این بخش رسانه ای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده بود که رئیس جمهور بلاروس با هماهنگی با ولادیمیر پوتین، طی روز تماس هایی را با پریگوژین برقرار کرده که در نتیجه آن رئیس گروه واگنر با توقف حرکت نیروهای این گروه در خاک روسیه و اقدام های آتی برای رفع تنش ها موافقت کرده است. در بیانیه این نهاد تاکید شده است: "روی میز گزینه ای سودمند و قابل پذیرش برای حل وضعیت با ضمانت های امنیتی برای چنگجویان گروه "واگنر" قرار دارد.
پس از آن یوگنی پریگوژین از بازگشت ستون های نظامی این گروه به اردوگاه های خود خبر داد.
 Президент РФ Владимир Путин говорит по телефону - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2023
پوتین و لوکاشنکو نتایج مذاکرات با پریگوژین را مورد بحث و بررسی قرار دادند
شب گذشته، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری شده توسط وزارت دفاع روسیه به "یگان های شرکت نظامی خصوصی واگنر " خلاف واقع است و یک تحریک اطلاعاتی است. وزارت دفاع نیز این مطلب را تایید کردند. پریگوژین اظهار داشت که کاروان واگنر به سمت روستوف نا دونو در حال حرکت است. بخش تحقیقات سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین بر اساس ماده 279 قانون جنایی فدراسیون روسیه (سازماندهی شورش مسلحانه) باز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خطاب به مردم روسیه گفت که همه کسانی که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала