خبرهای خوش وزیر خارجه ایران در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری برای مردم

© IRNAحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
اشتراک
وزیر خارجه ایران در پایان سفر های دوره ای خود به کشورهای منطقه از خبرهای خوب در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری برای مردم سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در پایان سفرهای دوره ای خود به کشورهای منطقه خلیج فارس از خبرهای خوب در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری برای مردم سخن گفت.
وزیر خارجه ایران در پایان سفر خود به امارات متحده عربی اظهار کرد: " همکاری‌های ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فصل نوینی در روابط با منطقه ایجاد کرده است و ما در یکایک این کشورها موضوعات دو جانبه را در دستور کار خودمان قرار دادیم.".
وی که به چهار کشور عمان، قطر، کویت و امارات متحده عربی سفر کرده بود، افزود: " ا در هر کدام از این کشورها در خصوص رفع موانع در خصوص همکاری‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری، همکاری‌های علمی و فناوری و سایر موضوعات مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کردیم".
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص همکاری های منطقه ای ایران با کشورهای حاشیه ای خلیج فارس، خاطرنشان کرد: " در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای حاشیه شمالی و جنوبی خلیج فارس طرح تشکیل مجمع گفت وگو و همکاری‌های منطقه‌ای عنوان شد و مورد استقبال چهار کشوری که به آن سفر کردیم قرار گرفت".
این دیپلمات در خصوص ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد برای نشست وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با حضور لیران و عراق، تاکید کرد: " ما با این چهار کشور اتفاق نظر داشتیم که ابتکار دبیرکل سازمان ملل را به فال نیک بگیریم و نسبت به برگزاری نشست سران هشت کشور حاشیه شمالی و جنوبی خلیج فارس در یکی از پایتخت‌ها اقدام کنیم".
امیرعبداللهیان در پایان در خصوص دستاوردها سفرهای دوره ای خود گفت: " در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیز خبرهای خوبی را در آینده برای مردم عزیزمان و ملت‌های چهار کشور خواهیم داشت".
خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2023
گزارش و تحلیل
هدف ایران از سفرهای پی در پی به کشورهای حاشیه خلیج فارس
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала