گزارش و تحلیل

اوکراین با "ضد حمله"خود نیروهای مسلح را به کام مرگ می فرستد

© AFP 2023 / Genya SavilovУкраинский флаг на фоне Киева, Украина
Украинский флаг на фоне Киева, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین متحمل شکست استراتژیک از روسیه شدند.
اسپوتنیک به نقل از دیک گازت–" dikGAZETE" چاپ ترکیه می نویسد: عملیات نظامی روسیه در شرق اوکراین، گامی در جهت آزادسازی این منطقه توسط مسکو است. به همین دلیل است که روسیه درگیری نظامی در اوکراین را "عملیات ویژه نظامی " نامیده ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با خبرنگاران نظامی گفت که هیچ برنامه ای برای تغییر نام عملیات وجود ندارد.

خلاصه کلام، روسیه در شرق اوکراین به عملیات ویژه نظامی خود ادامه می دهد. با این حال، اگرموقعیت در اوکراین را با نظر سطحی مورد تحلیل قرار ندهیم، باید بپذیریم که غرب از طریق اوکراین به روسیه حمله می کند و رژیم کی یف فقط ابزار آن است و آنچه در حال وقوع است باید به عنوان یک جنگ جهانی تلقی شود.

مسکو با ادامه دادن عملیات ویژه، با نظامیان رژیم کی یف که به ساکنان دونباس حمله کردند، نمی جنگد. ارتش روسیه در حال جنگ و مبارزه با سربازان اوکراینی است که توسط کشورهای غربی آموزش دیده اند. ارتش روسیه با نیروهای مسلح اوکراین مجهز به تسلیحات ارسالی از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی می‌جنگد.ارتش روسیه با گروه های فاشیستی که ایدئولوژی نئونازی را پذیرفته اند و با مزدوران خارجی که از بسیاری از کشورهای جهان وارد شده اند میجنگد. وقتی به تسلیحات عرضه شده توسط غرب نگاه می کنیم، آنها سلاح های سبک نیستند، سلاح های کشنده سنگین، گلوله های اورانیوم ضعیف شده، تانک ها و نفربرهای زرهی غربی، سیستم های دفاع هوایی پاتریوت و هواپیماهای جنگی هستند.
کلورلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2023
وزیر خارجه بریتانیا: اوکراین نیاز به تحول سریع در نهادهای قدرت دارد
البته در اصل، تاکید روسیه بر عملیات ویژه نظامی درست است. با این حال، همه چیز بیش از حد پیش رفته است. رژیمی وجود دارد که نه تنها به زندگی غیرنظامیان دونباس، بلکه به همه غیر نظامیان در اوکراین نیز تجاوز می کند و به مردم روسیه ساکن در قلمرو فدراسیون روسیه حمله می کند. زمانی که رژیم کی یف شروع به حمله به روس ها به شیوه جنایتکارانه تروریستی کرد، دولت های غربی صدایی در نیاوردند.
در نهایت، اوکراین با استفاده از حمایت نظامی گسترده از غرب "ضد حمله" را علیه مواضع روسیه آغاز کرد. اوکراینی‌ها با حمله به جبهه‌های ارتش روسیه با تمام سلاح‌های سنگین خود از تمام روش‌های جنگی ناپسند از جمله تخریب سد استفاده کردند.
اما آنها با ارتش تازه و احیا شده روسیه روبرو شدند - نیروهایی با دانش تاکتیکی بهبود یافته که قادر بودند به طور موثر به اوکراینی های در حال پیشروی ضربه بزنند و سلاح های غربی را نابود کنند.و اکنون ذخایر تسلیحات ارسال شده توسط غرب رو به اتمام است و اوکراین با حملات خود فقط نیروهای مسلح خود را فرسوده می کندودر حال حرکت به سمت بن بست است.
از نقطه نظر استراتژی نظامی، این امر موقعیت روسیه را تقویت می کند. زمانی که ارتش اوکراین نیروهای خود را از پا درآورد، نیروهای روسی قادر به پیشرفت قابل توجهی خواهند بود.

رژیم کی یف از نظر روانی تقریباً به شکست نزدیک شده است و معلوم نیست در آینده چه اقداماتی را انجام خواهد داد. یا پس از "ضدحمله" ناموفق خود، به سرزمین های روسیه و غیر نظامیان روسیه حمله خواهد کرد، یعنی به حملات تروریستی خود ادامه خواهد داد. یا ناتوان از کنار آمدن با روس‌ها که سلاح‌های خود را می‌سازند و بر توانایی‌های نظامی خود تکیه می‌کنند، با مذاکره موافقت کند.

به عنوان گزینه دوم، می توان افزایش بیشتر عرضه تسلیحات غربی به اوکراین را در نظر گرفت.اما معلوم نیست که آیا ارتش اوکراین که از نظر روانی شکست خورده و منابع انرژی خود را از دست داده است خواهد توانست حتی با تسلیحات جدید با روس ها بجنگد.
از این رو با تحلیل اوضاع، کشورهای غربی و ناتو در صورتی که رژیم کییف و ارتش اوکراین را ناتوان بدانند، ممکن است به زودی زلنسکی را مجبور به نشستن در پشت میز مذاکره کنند.
به هر حال، پس از تابستان امسال، مطمئناً چیزی تغییر خواهد کرد. شاید در آینده نزدیک، مذاکرات روسیه و اوکراین در مرکز دستور روز جهانی قرار گیرد.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2023
لاوروف: ناتو جنگ می خواهد، می جنگیم
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала