لاوروف: ناتو جنگ می خواهد، می جنگیم

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، نظر ناتو در خصوص عدم توقف درگیری در اوکراین نشان دهنده تمایل آن برای جنگ با مسکو است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه پس از نشست شورای وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به این واقعیت توجه کرد که اظهارات نمایندگان ناتو تنها موید نوسان و ادعاهای جهانی است که در واقع قوانین بازی را برای همه مناطق تعیین می کند.
وی گفت:" این هم برای بخش اروپایی قاره ما و هم برای بخش شرقی اوراسیا صدق می کند. اول از همه، از نقطه نظر تحریکاتی که ناتو علیه چین ایجاد می کند، تشویق به ایجاد بلوک های نظامی مانند AUKUS و ارتقای زیرساخت های ناتو، حضور ناتو در این منطقه است. این یک بازی خطرناک است. و دیر یا زود، ناتو باید بیهودگی و به بن بست رسیدن خود را درک کند".
وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های دیروز استولتنبرگ مبنی بر مخالفت ناتو با توقف درگیری ها در اوکراین تاکید کرد:" اگر استولتنبرگ به نقل از ناتو یک بار دیگر اعلام کند که با توقف درگیری در اوکراین مخالف است، پس آنها می خواهند بجنگند، خوب، اجازه دهید بجنگند، ما برای این کار آماده ایم".
لاوروف در ادامه در خصوص چشم انداز عملیات نظامی ویژه روسیه نیز گفت:" تا آنجا که به چشم انداز عملیات نظامی ویژه مربوط می شود، اهداف تعیین شده محقق خواهند شد. من فقط می توانم توجه شما را به این موضوع جلب کنم که چگونه رئیس جمهور پوتین در این مورد به تفصیل چه در دیدار با خبرنگاران نظامی و چه در همایش اقتصادی سنت پترزبورگ صحبت کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала