ابراز امیدواری دولت ایران به فرآیند کاهش تورم در کشور

© Photo / IRNAمحسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور
محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2023
اشتراک
معاون اجرایی رئیس جمهور ایران فرآیند کاهش نرخ تورم در کشور را امیدوار کننده نامید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در زنجان با اشاره به کاهش میزان تورم طی دو سال اخیر اعلام کرد که فرآیند کاهش نرخ تورم در کشور امیدوار کننده است.

منصوری اظهار کرد: " میزان تورم از ۵۹.۳ درصد در ۲ سال گذشته، امروز به ۴۲ درصد کاهش یافته و فرآیند کاهش نرخ آن در کشور امیدوارکننده است".

وی افزود: " با اینکه در نرخ تورم شاهد کاهش ۱۸ درصدی هستیم ولی این عدد فعلی هم برای کشوری که چند سال درگیر رشد تورم بوده، عدد بزرگی است".

معاون اجرایی رئیس جمهور ایران همچنین با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور در بسیاری از شاخص های کلان، تصریح کرد: " با وجود اینکه در حوزه اقتصاد کاستی هایی داریم اما بشارتها در این حوزه زیاد است و خبرهای خوبی در این زمینه هست که آینده روشن را نوید می دهد" وی افزود: " فرایند حل مسایل رو به بهبودی است".

منصوری با اشاره به اینکه میزان رشد اقتصادی ایران طی چند سال گذشته صفر درصد بوده است، این رقم در سالجاری به 4 درصد رسیده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: " در حوزه عمرانی نیز اتفاقات کم نظیری در کشور رقم خورده به طوری که سال گذشته ۲۷۰ هزار میلیارد تومان توزیع اعتبار در این حوزه در کشور انجام شد".
تورم در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
آیا امکان مهار تورم در ایران وجود دارد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала