دانمارک از افزایش حمایت نظامی از اوکراین خبر داد

© Fotolia / Сmfotoworksتعلیق صادرات تسلیحاتی دانمارک به عربستان
تعلیق صادرات تسلیحاتی دانمارک به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2023
اشتراک
بر اساس بیانیه وزارت دفاع دانمارک، مقامات این کشور حمایت نظامی از اوکراین را بین سال‌های 2023 تا 2028 به 3.2 میلیارد دلار افزایش خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع دانمارک که روز دوشنبه انتشار یافت آمده است:" دولت و اکثریت قریب به اتفاق پارلمان موافقت کرده‌اند که حمایت نظامی از اوکراین را از طریق صندوق اوکراین به 21.9 میلیارد کرون (3.2 میلیارد دلار) در سال‌های 2023-2028 افزایش دهند."
این وزارتخانه تصریح کرد که کمک های نظامی "حمایت مستقیم در قالب سلاح، سایر تجهیزات نظامی، تجهیزات برای مواقع اضطراری و عملیات آموزشی خواهد بود."
در اواسط ژوئن، دانمارک و هلند قراردادی را برای تحویل 14 تانک آلمانی لئوپارد 2 به اوکراین امضا کردند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала