سیگنال جدید غرب به پوتین پس از شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین

© AP Photo / Mindaugas KulbisИстребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО в Литве
Истребитель F-16 португальских ВВС на миссии НАТО в Литве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2023
اشتراک
بلومبرگ خبر داد که ناتو برای اثبات حمایت خود از کی یف، اف-16 های منسوخ شده را به اوکراین می فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، ستون نویسان ایان مارلو و ناتالیا دروزدیاک در مقاله ای برای بلومبرگ نوشتند که کشورهای غربی می توانند اف -16 های منسوخ شده را به اوکراین منتقل کنند تا به ولادیمیر پوتین نشان دهند که ناتو برای ادامه کمک به رژیم کی یف آماده است.
در مقاله با عنوان "جنگنده های اف 16 - پیامی به پوتین: حمایت از ناتو تضعیف نمی شود" آمده است: اف -16 هایی که متحدان ناتو ممکن است به اوکراین بفرستند بعید است به موقع برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین در حمله به این کشور برسند. هواپیماهای منسوخ شده نیز برای تغییر روند رویارویی در هوا کافی نیستند. ائتلاف پیام دیگری در ذهن دارد.
به گفته این روزنامه نگاران، با چنین تصمیمی، غرب می خواهد به روسیه آمادگی خود را برای ادامه پمپاژ سلاح به مقامات کی یف نشان دهد. در عین حال، تحویل احتمالی جنگنده به نیروهای اوکراینی هیچ اهمیت عملی ندارد.
مولفان خاطر نشان کردند: این یک حرکت بالقوه خطرناک است. ... با افزایش فشار در اروپا و ایالات متحده به دلیل افزایش هزینه ها برای حمایت از اوکراین، تعمیر و نگهداری اف - 16 های منسوخ شده ممکن است صدها میلیون دلار در سال هزینه داشته باشد.
روز گذشته، رهبر روسیه در نشست عمومی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ 2023 وعده داد که جنگنده های غربی نیروهای مسلح اوکراین به همان شکلی که تانک های لئوپارد در حال سوختن هستند، خواهند سوخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала