گزارش و تحلیل

کم آورده اند می خواهند دلفین ها را قربانی کنند

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Дельфин в дельфинарии
Дельфин в дельфинарии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2023
اشتراک
چند ماهی است غربی ها هیاهوی بزرگی درباره عملیات احتمالی اوکراین راه انداخته اند ولی شواهد نشان می دهد این عملیات شروع نشده با شکست شدید متوقف شده است.
آمریکایی ها و دیگر متحدان شان در ناتو انواع و اقسام تسلیحات متعارف و غیر متعارف را در اختیار اوکراین قرار دادند و علاوه بر اینکه آموزش های بسیار فشرده برای نیروهای اوکراینی راه انداختند تعداد زیادی نیروی خودی را به عنوان داوطلب به اوکراین فرستادند و هر چه مزدور و تروریست این طرف و آن طرف دنیا داشتند را جمع کردند تا بلکه در یک عملیات بزرگ بتوانند کاری کنند که اوکراین بر علیه روسیه به یک پیروزی دست یابد و بر اساس گفته بسیاری از کارشناسان شان بتوانند موقعیت چانه زنی اوکراین را در گفتگوهای احتمالی تقویت کنند.
پرچم اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2022
اخراج دانشجویان ایرانی از اوکراین به بهانه استفاده از پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه
در بارهای قبلی هر وقت کم می آوردند ادعا می کردند به دلیل پهپاد ها و موشک های ایرانی ضربه خورده اند و ایران را مقصر شکست های خود معرفی می کردند.
البته بر کسی پوشیده نیست، هدف این بود که به نوعی به جهانیان بگویند روسیه کم آورده و مجبور شده از ایران اسلحه دریافت کند.
هم روس ها و هم ایرانی ها به آنها خندیدند چرا که قبلتر اینها پهپاد ها و موشک های ایرانی را فتوشاپ می دانستند ولی حالا جیغ شان در آمده که این موشک ها و پهپاد ها در حال به هم زدن معادله است و دلیل شکست اوکراین موشک ها و پهپاد های ایرانی است.
بماند.

حالا ظاهرا سوژه جدیدی پیدا کرده اند: دلفین های جنگجو

ظاهرا آنها نیروهای ویژه اوکراین را آموزش داده بودند تا دست به عملیات تروریستی ویژه در شبه جزیره کریمه و بنادر آن بزنند ولی همه عملیات آنها شکست خورده است.
حالا آمده اند و گزارش کرده اند که روسیه دلفین های جنگجویی را تربیت کرده که از جزیره دفاع کنند و تعداد آنها را ظاهرا طی یکی دو ماه اخیر چند برابر کرده و این دلفین ها هستند که به غواصان آموزش دیده ناتو اجازه نزدیکی به شبه جزیره را نمی دهند و به مهاجمین حمله می کنند.
البته بماند که بسیاری ممکن است این ادعاها را باور کنند و تصور کنند که واقعا دلفین ها هستند که از شبه جزیره دفاع می کنند نه نیروهای رزمی روسیه ولی چند نکته خارج از لطف نیست که بخواهیم به آن اشاره کنیم:
این منطقه محدوده طبیعی زیست دلفین ها نیست و به دلیل شرایط زیست محیطی موجود در این منطقه کلا دلفین ها حتی اگر هم در این منطقه آزاد شوند آن را ترک می کنند.
اگر روسها موفق شده اند که چنین کاری را انجام دهند که دلفین های جنگجو تربیت کنند که باید به آنها جایزه داد که توانسته اند چنین کاری انجام دهند و این یک موفقیت برای روسیه به حساب می آید.
ظاهرا آنهایی که چنین ادعایی می کنند مطالعه کافی انجام نداده اند تا متوجه شوند که چند برابر کردن تعداد دلفین ها در محدوده ای نیاز به زمان دارد، خم رنگ رزی که نیست، آنها مدت نیاز دارند تا زاد و ولد کنند و دلفین ها پستانداران دریایی هستند و دلفین های ماده در هر نوبت فقط یک دلفین به دنیا می آورند و دوره بارداری آنها 11 تا 12 ماه است.
همچنین اینگونه نیست که دلفین هایی را از یک منطقه جهان به منطقه دیگری منتقل کنند و زنده بمانند.
حال همه اینها به کنار، بعد از اینکه دلفین نوزاد به دنیا آمد که از همان ابتدا جنگجو نخواهد بود بلکه باید آموزش ببیند و همین پروسه چیزی حدود دو سه سالی نیاز دارد، تازه آن هم بعد از اینکه آن دلفین بزرگ شد.
به نظر می رسد قبل از چنین ادعاهایی بد نیست که مدعیان بروند مقداری مطالعه کنند بعد بیایند مطلب بنویسند و شعور مخاطب را به سخره بگیرند.
از یک سال پیش اینها نه فقط مردمان روسیه را هدف اقدامات مغرضانه و خصمانه خود قرار دادند بلکه حتی حیوانات خانگی روسی مانند سگ و گربه و... را نیز هدف نازی گری خود قرار دادند.
دلفین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
فلسطینی ها دلفین جاسوس فرستاده شده توسط موساد را شکار کردند + عکس
حالا به نظر می رسد دیگر میخواهند از این پس ماهی های دریاها را نیز تفتیش عقاید کنند که طرفدار روسیه هستند یا نه.
کم کم هم سراغ پرنده های مهاجر می روند و آنها را متهم می کنند که جاسوس روسیه هستند و احتمالا می خواهند آسمان ها را روی آنها ببندند و دانه دانه آنها را تفتیش کنند مبادا طرفدار روسیه باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала