رئیس جمهور ایران تنها مخالفان توسعه روابط ایران و عربستان سعودی را دشمنان مسلمانان نامید

رئیسی فرحان
رئیسی فرحان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2023
اشتراک
رئیس جمهور ایران در دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی، تنها مخالفان توسعه روابط دو کشور را دشمنان مسلمانان و در راس آنها اسرائیل نامید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در دیدار با فیصل به فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی که برای سفری رسمی به تهران سفر کرده بود اظهار کرد که تنها مخالفان توسعه روابط دو کشور را دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی می باشند.

رئیسی اظهار کرد: "تنها دشمنان مسلمانان و در راس آنها رژیم صهیونیستی از توسعه همکاری های دوجانبه و منطقه ای ایران و عربستان ناراحت هستند".

رئیس جمهور ایران با اشاره به مشکلات امت اسلامی تاکید کرد: "با همکاری و گفتگوی بین کشورهای منطقه می توان بر این مصائب و مشکلات فائق آمد و در این مسیر نیازی به دخالت بیگانگان نیست".
رئیس قوه مجریه ایران ضمن اشاره به تجربه موفق ایران در مبارزه با تروریسم و گروه های تکفیری، نتایج آن را جمله مسائلی که می توانند محور همکاری تهران و ریاض باشند، نامید.

رئیسی افزود: "رژیم صهیونیستی نه فقط دشمن فلسطینیان که تهدیدی برای همه مسلمانان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با این رژیم نه تنها امنیت ساز نیست بلکه مخالف نظر امت اسلامی هم هست".

وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برقراری مجدد روابط دو کشور تاکید کرد: "ما در یک مرحله طلایی قرار داریم که باید قدر آنرا بدانیم و همکاری با جمهوری اسلامی ایران زمینه بهره مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می کند".
وی همچنین ضمن اشاره به دستور پادشاه عربستان سعودی برای توسعه روابط با ایران در حوزه های مختلف و ارتقا سطح روابط به سطح راهبردی، خاطرنشان کرد: "همکاری های اقتصادی، توسعه ای و فرهنگی در دستور کار تهران و ریاض قرار دارد".
وی افزود: "با گسترش تعامل کنونی ایران و عربستان در سطح همه کشورهای اسلامی، دستاورهای بی پایانی پدید خواهد آمد و تضمینی است برای اینکه هیچ کشور خارجی در منطقه ما دخالت نکند".
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2023
فیصل‌ بن فرحان: خوشحالم در تهران حضور دارم
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала