- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای مسلح اوکراین حین تلاش برای حمله در ماکارووکا در جمهوری خلق دونتسک متحمل تلفات سنگینی شدند

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Работа расчёта БЛА Орлан-30 по разведке и обнаружению противника
Работа расчёта БЛА Орлан-30 по разведке и обнаружению противника  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
اشتراک
پوشیلین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک خبر از تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین در حین تلاش برای حمله در ماکرووکا داد.
دنیس پوشیلین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک در حاشیه همایش اقتصادی سن پترزبورگ در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد نظامیان اوکراینی چند بار بصورت ناموفق تلاش کردند وارد تهاجم در منطقه ماکارووکا در این جمهوری شوند.
وی اظهار کرد: "یکی از داغ ترین نقاط- تلاقی بین استان زاپاروژیه و جمهوری خلق دونتسک است. دشمن تلاش می کند عملیات تهاجمی فعالانه ای را در قالب ضد حمله بدنام خود، صورت دهد. ... طی چند شبانه روز اخیر چند تلاش در جهت ماکارووکا صورت گرفته، اما اقدامات نظامیان ما ین تلاش ها را ناکام گذاشتند، دشمن متحمل تلفات محسوسی شده است- چه در بین سربازان خود و چه از لحاظ تجهیزات".
به گفته پوشیلین، موفقیت های موقت نیروهای مسلح اوکراین با اقدامات منظم زیر مجموعه های نظامی روسیه خنثی می گردند.
به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراینی پیشروی هایی را که مدت ها وعده داده بود در بخش های مختلف جبهه آغاز کردند و تجهیزات و نیروی انسانی زیادی را برای این کار متمرکز کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کیف حداقل 160 تانک و 360 خودروی زرهی را از دست داده است. در عین حال، تجهیزات تخریب شده توسط روسیه 25 تا 30 درصد از کل حجم خودروهای جنگی تحویل داده شده توسط غرب را تشکیل می دهد.
ژنرال فرانسوی از سورپرایز ناخوشایند روسیه برای کی یف صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2023
ژنرال فرانسوی از سورپرایز ناخوشایند روسیه برای کی یف صحبت کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала