رسانه: متحدان آمریکا با فشار بر بایدن سعی در گنجاندن اوکراین در ناتو دارند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2023
اشتراک
به گفته نیویورک تایمز، برخی از اعضای ناتو، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را برای تسریع در پذیرش اوکراین در این ائتلاف تحت فشار قرار می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که این روزنامه اشاره می کند، بایدن با احتیاط به این موضوع می پردازد، زیرا او نمی خواهد ناتو را درگیر رودرویی مستقیم با مسکو کند. به علاوه، نیویورک تایمز معتقد است، با توجه به تمایل رئیس جمهور ایالات متحده برای جلوگیری از هرگونه چندگانگی در ائتلاف و شعار وی در مورد لزوم "جلوگیری از جنگ جهانی سوم"، همه گزینه ها برای پذیرش اوکراین در ناتو، هزینه های قابل توجهی دارند.
علاوه بر این، این روزنامه به نقل از برخی نمایندگان دولت بایدن می نویسد که تعدادی از اعضای ائتلاف تعیین جدول زمانی و تعیین اهداف مشخص برای ورود اوکراین به ناتو را ضروری می دانند، اما تنها پس از پایان درگیری با روسیه. بسیاری از کشورهای عضو ناتو می خواهند در جریان نشست ویلنیوس موضع قاطع خود را در مورد ورود اوکراین به این ائتلاف نشان دهند. با این حال، این روزنامه خاطرنشان می کند که آلمان در این مورد موضع محتاطانه ای اتخاذ می کند و برخی دیگر از کشورها نسبت به آمادگی اوکراین برای پیوستن به ناتو ابراز تردید می کنند.
در پایان سپتامبر 2022، ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، بعداً خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای نابهنگام است. وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که کی یف به هیچ تصمیم دیگری در نشست سران ناتو در ویلنیوس که قرار است 11 تا 12 ژوئیه برگزار شود، به جز دعوت به عضویت این کشور در ناتو، راضی نخواهد شد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала