- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
اشتراک
وزارت خارجه ایالات متحده اختصاص بسته جدید کمک نظامی واشنگتن به کی یف را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش بسته جدید کمک نظامی شامل تجهیزات پدافند دفاع ضد هوایی، ضد تانک، تجهیزات زرهی، مهمات توپخانه ای و سیستم های موشک چند پرتابه HIMARS به ارزش کلی 325 میلیون دلار را به وکراین اختصاص می کند.
این تسلیحات و مهمات از دخایر موجود در دست پنتاگون در سایه عملیات تهاجمی اوکراین به این کشور ارسال خواهند شد.
در بیانیه بلینکن آمده است: "من چهلمین انتقال (بسته نظامی) به اوکراین که تسلیحات آمریکایی و تجهیزات را به ارزش 325 میلیون دلار دریافت خواهد کرد، را اعلام می دارم".
به گفته وی این بسته دربرگیرنده تجهیزات ارزشمند حیاتی سیستم های پدافند ضد هوایی، مهمات اضافی برای سیستم های موشکی چند پرتابه HIMARS، مهمات توپخانه ای، تسلیحات ضد تانک، جهیزات زرهی و "دیگر تجهیزاتی که برای تقویت نیروهای اوکراینی در زمین جنگ لازم هستند"، می باشد.
از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد که در بسته جدید کمک نظامی به اوکراین، 15 ماشین زرهی Bradley، ده ماشین ترابری زرهی Stryker، مهمات برای سیستم پدافند ضد موشکی NASAMS، سامانه پدافند هوایی همراه STINGER، موشک های ضد تانک هدایت شونده JAVELIN، TOW و AT-4، 22 میلیون گلوله و نارنجک نیز قرار دارند.
ستاد ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2023
عضویت اوکراین در ناتو تا پیروزی کی‌یف غیرممکن است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала