- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پوتین: ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین بیان کرد که ما قطعا می توانیم بگوییم که ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیان کرد که استفاده از ذخایر استراتژیک نشان دهنده آغاز ضد حمله اوکراین علیه روسیه است. وی افزود: ما قطعا می توانیم بگوییم که ضد حمله اوکراین علیه روسیه آغاز شده است.
رئیس دولت روسیه تاکید کرد: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل شجاعت سربازان روسی و سازماندهی صحیح نیروها در هیچ بخشی به اهداف خود نرسیدند.
پوتین خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که تمام تلاش‌های ضد حمله‌ای که کی‌یف علیه روسیه انجام داد با شکست مواجه شد، اما پتانسیل تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین همچنان حفظ شده است. به گفته وی، در روزهای اخیر، نیروهای مسلح اوکراین تلفات قابل توجهی را تجربه کرده اند که از رقم "کلاسیک" فراتر رفته است.
روز گذشته سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای ذخیره‌ اوکراینی که به طور ویژه آموزش دیده‌اند نتوانستند شبانه از خطوط دفاعی روسیه در منطقه زاپوریژیا عبور کنند. در مجموع، کی یف 945 سرباز، 33 تانک، 28 خودروی جنگی پیاده نظام، 38 خودروی جنگی زرهی، سه سامانه توپخانه خودکششی "کراب" و تسلیحات دیگری را روز پنجشنبه از دست داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала