ژنرال لهستانی از زمان عرضه اف -16 به اوکراین خبر داد

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
ژنرال لهستانی گفت که کی یف در دو یا سه ماه آتی جنگنده اف-16 را دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال والدمار اسکشیپچاک، فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان، در مصاحبه با " اوکرینفرم" گفت که اوکراین ظرف 2 تا 3 ماه جنگنده های اف- 16 را دریافت می کند، در عین حال حمله نیروهای مسلح اوکراین باید بر روی تجهیزات موجود انجام شود.
اسکشیپچاک گفت: آموزش خلبان های اوکراینی (اف-16) برای مدت طولانی ادامه داشته است. من فکر می کنم که اوکراین در مرحله ای است که خلبان های اوکراینی تقریباً آماده استفاده از اف-16 در جنگ هستند. به نظر من، دو یا سه ماه دیگر اوکراین جنگنده های اف-16 خواهد داشت، زیرا خلبان های اوکراینی بدون شک آماده بهره برداری از آنها هستند.
وی با اشاره به اینکه ارتش اوکراین آماده حمله با تجهیزات موجود است، به عنوان نمونه از میگ 29 یاد کرد. وی در عین حال بر این نکته تاکید کرد که قبل از نشست سران ناتو باید "چیزی اتفاق بیفتد که نشان دهد اوکراین شایسته اعتماد است."
اسکشیپچاک در پایان گفت: زمان آن فرا رسیده است که ارتش اوکراین ثابت کند که می تواند "بخشی از ارتش روسیه را شکست دهد" و اینکه آیا ناتو به حمایت از اوکراین به صورت یکپارچه ادامه خواهد داد یا خیر.
ولادیمیر زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی در چارچوب دومین اجلاس جامعه سیاسی اروپا در کیشینوف گفته بود که تعداد زیادی از کشورها آماده ارائه هواپیماهای جنگنده به کی یف هستند. به گفته دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، تاخیر در تحویل جنگنده های اف-16 به کی یف به دلیل فرآیندهای فنی پیچیده ای است که ارتش روی آن کار می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала