نماینده آمریکا در ناتو: بعید است که اوکراین در زمان جنگ به ناتو بپیوندد

© iStock.com / Michele UrsiФлаг НАТО и Украины
Флаг НАТО и Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
جولیان اسمیت فرستاده آمریکا: بعید است که اوکراین در طول درگیری ها دعوت نامه ای برای پیوستن به ناتو دریافت کند.
به گزارش اسپوتنیک، جولیان اسمیت، سفیر ایالات متحده در ناتو گفت: بعید است که اوکراین در آینده نزدیک دعوت نامه ای برای پیوستن به ناتو دریافت کند. او در مصاحبه ای با پولیتیکو گفت: من فکر می کنم متحدان اکنون موافق هستند که دعوت کامل بعید است در حالی که در اوکراین درگیر یک جنگ تمام عیار هستند. اسمیت تاکید کرد که کشورهای غربی در حال مذاکره برای چگونگی تعیین تعهد بلندمدت خود به کی یف هستند.
بخشی از چالش برای ائتلاف در حال حاضر این است که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهیم به عنوان نتایج مورد انتظار اوکراین از این جلسات تعریف کنیم.
در پایان سپتامبر 2022، ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، بعداً خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای نابهنگام است. به گفته دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت : اوکراین از هیچ تصمیمی در نشست ناتو که قرار است در ژوئیه در ویلنیوس برگزار شود، راضی نخواهد شد، به جز دعوت به عضویت در این ائتلاف.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود. به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала