سازمان ملل بر اجرای تعهدات به روسیه در توافق غذایی تمرکز خواهد کرد

© Sputnik / Алексей ВитвицкийЭмблема Организации Объединённых Наций (ООН) на здании организации в Женеве
Эмблема Организации Объединённых Наций (ООН) на здании организации в Женеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
سازمان ملل در هفته‌های آینده بر اجرایتعهدات به روسیه به عنوان بخشی از توافق غذایی متمرکز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل این سازمان در یک نشست خبری گفت: سازمان ملل در هفته‌های آینده بر اجرای یادداشت تفاهم با فدراسیون روسیه برای تسهیل صادرات کود و مواد غذایی روسیه تمرکز خواهد کرد.
به گفته وی، ماه گذشته "پیشرفت محسوسی را در اجرای این تفاهم نامه داشتیم، از جمله افزایش حجم صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، جریان لنگرگیری کشتی ها در بنادر روسیه و کاهش قیمت حمل و نقل و بیمه". اگرچه مقامات روس چیز دیگری می گویند. با این حال، همانطور که دوجاریک اشاره کرد، "مشکلات همچنان باقی است.
او گفت : ما از هیچ تلاشی برای غلبه بر همه موانع باقیمانده دریغ نخواهیم کرد. در هفته های آینده، ما بر اجرای یادداشت تفاهم برای دستیابی به نتایج بهتر قبل از پایان ضرب الاجل قرارداد دریای سیاه در 17 ژوئیه تمرکز خواهیم کرد.
تفاهم نامه غلات دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند در آفریقا. از 18 مارس 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تمدید کرد و اوکراین اصرار داشت که این قرارداد برای 120 روز تمدید بشود . قرارداد غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم این تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل متحد که برای سه سال طراحی شده است که رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات واحیای خط لوله آمونیاک تولیاتی- اودسا و تعدادی اقدامات دیگررا دربر میگیرد.
Уборка пшеницы на полях в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
وزیر خارجه ترکیه درباره قراردادغلات دریای سیاه با بلینکن گفتگو کرد
همانطور که در مسکو اشاره کرد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала