وزیر خارجه ترکیه درباره قراردادغلات دریای سیاه با بلینکن گفتگو کرد

© Sputnik / Sergei Averin /  مراجعه به بانک تصاویر Уборка пшеницы на полях в Донецкой области
Уборка пшеницы на полях в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
اشتراک
فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه با همتای آمریکایی خود، بلینکن، درباره یک توافق غلات گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه گفت: "امروز (8 ژوئن) هاکان فیدان وزیر امور خارجه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوی تلفنی داشت.
آقای بلینکن انتصاب جدید وزیر فیدان را تبریک گفت و در این گفتگوها "مسائل عضویت سوئد در ناتو، روند عادی سازی روابط ترکیه-ارمنستان و آذربایجان-ارمنستان، خرید و نوسازی F-16 و همچنین معامله غلات اوکراینی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: هر دو وزیر بر آمادگی خود برای دیدار مجدد در اسرع وقت برای بحث در مورد دستور کار مشترک بین دو کشور تاکید کردند.
قرارداد غلات دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند در آفریقا.
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2023
در وزارت خارجه روسیه به فراخوان های سازمان ملل برای تمدید معامله غلات پاسخ دادند
معاملات غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه است. بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است درباره رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه ، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت و ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات را تشریح می کند. بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی - اودسا و تعدادی اقدامات دیگرنیز از دیگر موارد این قرارداد است . همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала