- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله نیروهای مسلح اوکراین به اردوگاه تفریحی کودکان در منطقه گینیچسک

© Sputnik / Konstantin Mikhalchevsky /  مراجعه به بانک تصاویر Колонна военной техники ВС РФ в Армянске
Колонна военной техники ВС РФ в Армянске - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین احتمالا با موشک کروز سایه توفان به یک اردوگاه تفریحی کودکان در منطقه گینیچسک حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی خدمات اورژانس اعلام کرد که نیروهای اوکراینی به یک اردوگاه تفریحی کودکان در منطقه گینیچسک در استان خرسون حمله موشکی کردند.
وی گفت: یک حمله موشکی، احتمالاً توسط موشک کروز سایه توفان، به یک اردوگاه تفریحی کودکان انجام شد. یگان های پدافند هوایی ارتش روسیه یک موشک را ساقط کردند. متأسفانه دو موشک در نزدیکی اردوگاه سقوط کرد.
این اطلاعات توسط فرماندار موقت استان خرسون، ولادیمیر سالدو، تأیید شد. وی در کانال تلگرام خود نوشته است که نیروهای مسلح اوکراین به اردوگاه پیش آهنگان حمله کردند، اطلاعات در مورد قربانیان در حال بررسی است.
بریتانیا در 11 می اعلام کرد که موشک های کروز سایه توفان را به اوکراین تحویل می دهد که محدوده حمله آنها حدود 250 کیلومتر است. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این تصمیم لندن منجر به تشدید تنش جدی می شود.
مسکو بارها اعلام کرده است که پمپاژ اوکراین با تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور باعث شده است که برخی از کشورهای ناتو به طور مستقیم در درگیری شرکت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала