"ما مخالف نازی ها هستیم". سازمان ملل نسبت به مقاله در خصوص نشان نیروی مسلح اوکراین موضع گیری کرد

© iStock.com / AskoldsЗнак Организации Объединенных Наций в Женеве, Швейцария
Знак Организации Объединенных Наций в Женеве, Швейцария  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2023
اشتراک
سازمان ملل متحد بعد از مقاله NYT در مورد نشان نظامیان اوکراینی اعلام کرد که مخالف نازی ها است.
استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی در خصوص مقاله NYT در مورد وجود نشانه های نازی در لباس نظامیان اوکراینی اعلام کرد که این سازمان مخالف نازی ها و علائم نازی می باشد.
خبرنگاری به به مقاله NYT مورخ 7 ژوئن اشاره کرد که در آن گفته شده که دولت اوکراین و متحدان آن در ناتو در خطوط خبری خود ابتدا سه عکس از نظامیان اوکراینی با برچسب ها و علائمی که "متاسفانه در آلمان نازی معروف شدند و از آن زمان بخشی از نمادهای گروه های راست افراطی شده اند" را منتشر کردند و بعدا به شکلی بی سر و صدا آنرا پاک کردند.
دوژاریک تصریح کرد: "ما مخالف نازی ها و علامت های نازی می باشیم. من نمی توانم اعتبار این اخبار را بررسی کنم - اما این موضع اصولی ما می باشد.
پیشتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دفعات عکسهایی را با نظامیانی که علامت های نیروهای اس اس را داشتند، منتشر کرده بود. در سپتامبر 2022 عکسی از کانال تلگرامی زلنسکی پاک شد که در آن یک نظامی با علامت "جمجمه" نیروهای اس اس در تصویر قرار گرفته بود. قبل از آن وی مطلبی را منتشر کرده بود به مناسبت روز پیروزی بر نازی که تاریخ مطلب 9 می 2022 بود و در یکی از عکس ها یک نظامی به تصویر کشیده شده بود که روی سینه علامتی را داشت که یادآور اسکادران هیتلر بود. بعدا این مقاله اصلاح و عکس این نظامی حذف شد.
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2023
حزب آزادیخواه ایالات متحده: اوکراین "آب‌انبار آلوده نازی‌ها"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала